OT-flyktning Startet 10.Juni.2005 Del på Facebook Startet 10.Juni.2005 Dette er jo i bunnen OT, men slektskapet kjenner vi jo alle: Vi har batteriplenklipper hjemme med 2 stykk 12V Dryfit Sonnenschein i serie. Original ladeopplegget er bygget inn i klippern og ble ristet i stykker etter noen år, siden det inneholdt store keramiske effekt-motstander som ikke tåler ristingen. Laget et annet opplegg basert på labstrømforsyning men nå skal det bli ordentlig igjen. Så jeg trenger en lader - for 24 V (2 x 12) dryfit Sonnenschein (18Ah tror jeg) - idiotsikker (feilpoling, kortslutning) - skånsom for batteriene (3-trinn, fullautomatisk, lav strøm - 1-2A er greit) - litt bedre IP-verdi - blir vel plassert under tak, men ute - rimelig - den dagen plenklippern kastes har jeg ikke bruk for den, tror jeg Har undersøkt Mascot og vært i kontakt med forhandler i Oslo. Hvis det ikke kommer opp noe nytt her så blir det kanskje Mascot på mandag. Ladac har nesten ingenting for 24V slik jeg kunne se på hjemmesiden. Noen som kjenner til noe mer? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Vår venn Jørg Becker kan kanskje hjelpe??? Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Ctek har en 24V lader som oppfyller kravene dine. XT28000 eller noe slikt. Har kjøpt en slik til jobben, men ikke testet den ennå. Geir Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Leste innlegget ditt litt nøyere nå Andreas, den skulle være billig ja... ELFA har et par 24V ladere som ikke er så dyre. Eller Sterling Budget serien. Geir Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Sterling begynner vel på 7A - og det synes jeg er IKKE skånsom lading for 18Ah-batterier av gel-type Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Juni.2005 Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Hva med denne da? http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...=0&dok=9703.htm ELFA har flere typer i samme prisklasse / ladestrøm Geir Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2005 Jo, takk! Den ser ut som de hos Mascot men er adskillig rimeliger. Skal undersøke nærmer i løpet av helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.