Frisnes Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Ja tro det eller ei. 15 mai skulle vi en tur og jeg fikk fylt 50l, da sa det stopp(jeg vet tanken var meget tom og at det skal være plass til 180l)bensin fosset over og ut gjennom lufting. Skulle tro dette var tegn på at det var fult. Vi kjørte vel 1 times tid og svidde noe 20-30l. Onsdag var jeg ute en tur og skulle fylle bensin, fikk på ca 7l og da fosset det over igjen. Tenkte kanskje at det kunne være stort trykk og prøvde å fylle fra en kanne men også det uten hell. Jeg temmelig grønn på hva dette kan være og mottar tips med åpne armer :-) (Båten er en Sandstø dc 21 1997mod) Ivar Quote Link to post
Ternen32 Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Forsøk og stikke en tynn slange ned i påfyllinga sammen med fyllepistolen.. Funker dette så ville jeg sjekke utluftingsslangen. Quote Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Frisnes Posted June 10, 2005 Author Share Posted June 10, 2005 takk, skal prøve dette i morra. Ivar Quote Link to post
NilsPils Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Har hørt om tilsvarende for biler som har kjørt uten lufting til tanken. Det har resultert i at tanken har blitt sugd flat. Quote Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
kapptein Posted June 10, 2005 Share Posted June 10, 2005 Har hørt om tilsvarende for biler som har kjørt uten lufting til tanken. Det har resultert i at tanken har blitt sugd flat. <{POST_SNAPBACK}> -Eller som den "bensintomme" dama jeg hjalp på bensinsatsjonen i fjor: hun fikk dyttet bilen inn foran pumpa (med adskillig hjelp) men fikk ikke fylt så mye som en liter! Hun hadde sett at måleren sto helt i bunn og stoppet derfor motoren 500m fra stasjonen (???) Det viste seg at måleren egentlig sto på "fullt"! Hun hadde bare misforstått i hvilken retning viseren skulle peke! Regner ikke med at det er en SÅ enkel løsning på FRISNES sitt problem.... men hvis utlufting er sjekket og OK, da er jeg blank. Quote Mjøssamlingene Link to post
Frisnes Posted June 11, 2005 Author Share Posted June 11, 2005 (edited) He he, ja om problemet er at det er full tank blir jeg glad. Ikke bare for at problemet er løst men at min mercury 115h bruker enormt lite bensin :-) håper da ikke at tanken er blitt flat, tror det skal mye til for at en ståltank skal bli det men man vet aldri? Skal prøve det med slangen så får man se.. Edited June 11, 2005 by Frisnes (see edit history) Quote Link to post
Lysebotnen Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 HAR HØYRT OM FOLK SOM HAR VERT UTSATT FOR HERVERK, MED AT DET ER BLITT STAPPET DRIT I FYLLERØRET. HÅPER IKKJE DET HAR SKJEDD DEG, MEN DET ER JO BEST Å SJEKKE ALT VET DU Quote 28 Boknplast. 21 Naurstad, 25 Plattgatter, 8 Slepejolle m/5Cresent Link to post
Frisnes Posted June 11, 2005 Author Share Posted June 11, 2005 Ja da var dette ordnet :-) Tanken er meget stor men også flat og lang og når jeg står bak og fyller spruter det opp luftingen. Det viste seg også at det var nesten full tank så problemet jeg har hatt har rett og slett vært at tanken har inneholdt mye mer bensin an jeg trodde. Så da bruker også min motor MYE mindre bensin en jeg hadde trodd, hærlig :-) ha en flott helg folkens.. Ivar Quote Link to post
klikk Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 HAR HØYRT OM FOLK SOM HAR VERT UTSATT FOR HERVERK, MED AT DET ER BLITT STAPPET DRIT I FYLLERØRET. HÅPER IKKJE DET HAR SKJEDD DEG, MEN DET ER JO BEST Å SJEKKE ALT VET DU <{POST_SNAPBACK}> Hvorfor roper du? Quote Link to post
Recommended Posts