moleps Startet 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2016 Må reise fra Hvaler til Oslo på mandag med en 24 fot båt som er hurtiggående og god i sjø. Så et tilsvarende emne her for noen år tilbake Oslo-Strømstad tips og triks. Såvidt jeg har forstått er det Strømtangen som er mest hårete på veien. På yr ser det ganske greit ut med =< 1 m bølger der, dog noe vind. To spm: Når værmld ser slik ut vil man da satse på småbåtleden eller den ytre leden som beskrevet ovenfor? Er det steder man kan fylle bensin hele veien innover fjorden, eller bør man passe på å fylle så snart man kommer i nærheten av en bensinpumpe? Er det andre steder enn Strømtangen som er rufsete og hvor man må være ekstra påpasselig? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Hvaler-Oslo hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Hvor på Hvaler kjører du fra? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Salt Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Drivstoff på Herføl, i Skjærhallen, i Utgårdskilen, ved Nøkledypet i Fredrikstad, i Hankesundet/Vikane, sikkert også i Moss og i Horten, og så de plassene jeg ikke husker. Om rutevalg innover fra Lera kan jeg ikke si noe særlig, men om tjufirefoteren din går bra i sjøen kan du vel gå ute i fjorden fra Strømtangen med den værmeldinga du nevner. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
moleps Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Jeg tror det heter kjøkøy der jeg skal treffe de -- ser nå at kjøkøy kanskje ikke er Hvaler, men ihvertfall veldig nært. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Nei, Kjøkøy er ikke Hvaler, det er Fredrikstad. Uansett. Fra Kjøkøy er det greiest å krysse over fra Arisholmen og over Lera til Strømtangen. Derfra går jeg gjerne innaskjærs opp Onsøylandet opp til Mærrapanna. Etter Mærrapanna ville jeg gått innafor eller utapå Hankø avhengig av vind/bølger. Deretter ville jeg gått videre gjennom Rauøyfjorden nordover. Derfra er andre mer kjent Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Normarco Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Nei, Kjøkøy er ikke Hvaler, det er Fredrikstad. Uansett. Fra Kjøkøy er det greiest å krysse over fra Arisholmen og over Lera til Strømtangen. Derfra går jeg gjerne innaskjærs opp Onsøylandet opp til Mærrapanna. Etter Mærrapanna ville jeg gått innafor eller utapå Hankø avhengig av vind/bølger. Deretter ville jeg gått videre gjennom Rauøyfjorden nordover. Derfra er andre mer kjent Bifaller denne ruten, absolutt enklest og kjappest. Bensin kan også fylles på Skjæløy brygger ved Engelsviken. Sitér dette innlegget Link to post
moleps Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Ok--ser at dette er ruten navionics også anbefaler vha autorouting. Forsøker litt fortvila å paste inn bildet her, men greier ikke få det skalert til <50Kb. Ingen andre områder enn akkurat rundt strømtangen som er spesielt utsatt for sjø? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Mærrapanna. Men med den vindmeldingen som er og en 24-foter blir ikke noen av delene noe problem Jeg kjørte over Lera fra Hvaler til Strømtangen en gang med en 14-foter i skikkelig dårlig vær. Vedkomne som satt på leverte skriftlig erklæring etterpå om at hun aldri skulle være med meg i båt igjen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
moleps Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Nydelig.. Takk skal dere ha. PS -- endra akkurat yr websidene sine eller er det bare jeg som ikke har funnet denne muligheten før? Har sett det på andre web sider, men ikke hos yr. http://www.yr.no/kart/#lat=59.12193&lon=10.67032&zoom=8&laga=b%C3%B8lgje&baseid=PunktNorge%3A33919&proj=3575 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.