Høj Startet 17.Juli.2016 Del på Facebook Startet 17.Juli.2016 Har nettopp kjøpt en Skibsplast med 50 hk Johnson påhengsmotor. Det er en 2004 modell som ifølge selger ikke har vært mye brukt. Jeg kjøpte den uten testtur. Bare oppstart av motor. På min andre tur i dag fikk jeg problemer. Etter va en halvtime ville jeg leke meg litt og ga full gass og hadde krapp sving. Så plutselig merker jeg svikt i turtall og fart selv om jeg ga full gass med konsollspaken. Jeg bestemte meg for å vende hjemover i tilfelle det skulle oppstå andre problemer. Resten av de 10 km hjemover ville ikke motoren gi mer en ca 4-6 knop mot sikkert over 30 normalt. Jeg tok av motordeksel og konstaterte at det mekaniske så helt greit ut når jeg satte den i gir forover og den gav full gass. Der var ikke noe som tilsa at der var noe galt med mekanikken mellom konsoll, wire, og festet på motor. Dersom jeg gav full gass forover (i 4-6 knop) og tiltet opp motor slik at propell kom litt over vannflaten kunne du høre at den var villig og turtall økte slik den skulle. Det virker altså som det blir for tungt for motor å drive propellen i vannet og at den lystrer når motstanden på propell blir mindre. Jeg snakket med en kamerat. Han mente det hørtes ut som et drivstoffproblem. Tett filter eller slange i klem. Og nå i skrivende stund hjemme lurer jeg på om kanskje lufteskruen til bensintanken kanskje er strammet godt igjen... ? Kan det være drivstoffproblem? Håper noen orket å lese den lange og omstendelig posten her og kanskje har et svar. :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Det er vel da en 4-takter, altså identisk med Suzuki? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
000 Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Nei. når en bensinmotor ikkje får suppe så stopper den opp. Det er ikkje slik at med struping på bensinen så får du dårligere effekt. Du får alt eller intet opp til bensinmengden blir for liten da stopper motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Høj Svart 18.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2016 Nei det er en to-takter Johnson 50 hk. Ok Knurrbart. Da må jeg få båten inn på en service tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.