Jump to content

BMC Leyland 3,4 l starter ikke


mafizter

Recommended Posts

Hei,

 

Etter 3 års stillstand i båtprosjektet har jeg igjen tatt fatt på et arbeid som aldri tar slutt.. Etter å ha skrudd sammen kjølesystemet på BMC'en hadde jeg et håp om å få startet den opp igjen. Jeg sjekket dieseltanken og den var så og si tom... Tappet ut det som var igjen, og det var stort sett vann med litt diesel. Fylte på ny diesel og startet å pumpe med den manuelle pumpen, og luftet ved dieselfilteret. Fortsatte så videre å lufte ved en luftenippel rett før dysene. 

I starten var det mye groms i dieselen, men etterhvert ble dieselen blankere. Har også luftet over dysene, hvor jeg synes å høre at det kommer litt luft også, men det skal det kanskje være i dette området? Har prøvd å starte motoren litt underveis, og frykter at jeg har dratt inn diesel som har inneholdt vann. Starteren drar motoren fint rundt som den skal, men jeg får ikke motoren til å tenne!

Er det noen som har et godt råd for hvordan jeg skal få fikset dette? Er det andre metoder, eller andre plasser jeg bør lufte systemet?

 

 

DSC_0015.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...