nomane Startet 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2016 Volvo Penta instrumenter fra 90 tallet var typisk levert med svarte instrumentringer. Er det noen som vet om noen chrome ringer som passer, for et litt mer moderne design? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 20.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2016 Er det ikke VDO-instrumenter som Volvo brukte i "gamle dager"? Da skal det, teoretisk set, være mulig å få kjøpt løse ringer. http://sleipner.no/kategori/1724/vdo-instrumenter/ Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Kan prøve å sjekke litt rundt det ja. Noen andre som har noen tips, eventuelt som har byttet ringer? Sitér dette innlegget Link to post
GjeEsp Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Jeg har samme instrumentene (tror jeg), Volvo Penta, hvite VDO fra rundt 2003. Jeg mangler endel av ringene og har forsøkt å få tak i noen som passer. Dette har ikke vist seg å være enkelt. De originale sorte Volvo ringene med sølvfarget kant helt ytterst er ikke å oppdrive. Bestilte derfor VDO ringer i chrome til Oceanline serien. De passet ikke. De var et par milimeter for små i diameter til å gå på instrumentene mine. Har også sendt bilder av serienummer på instrumenter til Sleipner uten resultat. Så om du finner noe som passer er jeg særdeles interessert i å høre om det slik at jeg kan få ringer til mine instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 2.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Noen som vet om noen chrome ringer som passer, for et litt mer moderne design ? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 2.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2017 Hvis du går på Telmo.no og søker på Trimring og Pyntering får du noen alternativer og til forskjellige diameter på instrumentene. Antar VDO kanskje har dette også, men universal kan fungere. (oiii, ble litt stort bilde ...) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
nomane Svart 3.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2017 Takker for tipset :) Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Nei verken Telmo eller Flak har noe som passer. Så utrolig mange gamle volvo instrumenter som er rundt i div båter, helt utrolig at ingen har tenkt på å kunne gjøre en lett og billig oppgradering i form av nye pynte ringer!! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Kan bilutstyrsforretninger ha noe som passer? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.