Jump to content

VIDEO: Færdern dagen derpå


ter-av

Recommended Posts

OK, når vi la oss var det jo ikke akkurat tomt i havna. Men når vi våknet i Horten gjestehavn kunne man nesten gå tørrskodd fra en side til en annen. Pinnebåtene lå tett i tett, lag på lag. Her er en bitte liten stemningsrapport.

 

MorMajor

 

Redigert i all hast i havna. :lol::lol:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Akkurat nå er jeg glad jeg bor på Sørlandet! På tur gjennom Blindleia i helga møtte vi 5-6 båter på bortoverturen og 7 på returen (og de som har gått der i juli vet at det da er "køkjøring"delux!) I Lillesand havn var det 6-7 båter på gjestehavna på tross av fint vær både i går og i dag. Men det blir nok verre når fellesferien setter inn og alle "Ferderfolkene" skal sørover... :wink:

Link to post
Share on other sites

Lå i Kostersundet for halvannen uke siden som eneste båt. Har aldri opplevd så lite båter ute på denne tiden av året. Men det har jo sine fordeler. Å være eneste båt også på idylliske Lilla Kornö, er bare er fordel. Selv Marstrand havn var levelig for et par helger siden. Alle typer vær har sine fordeler og ulemper.

 

Neste lengre båttur blir i slutten av august, og da er forhåpentligvis sesongens kamp om havneplasser på hell. Og man kan igjen velge fritt fra øverste hylle på drømmeplassene i uthavnene.

Link to post
Share on other sites

Hei alle.

 

Jeg fikk "gleden" av å oppleve hasardiøs seiling da seilasen krysset den faste kursen til Hoten-Moss fergen.

Jeg var ombord ferga fra Horten og fikk se at det var svært mange uerfarne og uopplyste seilere på fjorden. Ferga måtte blåse i hornet flere ganger, og den aller verste episoden stod følgende båt for:

ferga nærmet seg, seileren kan ikke unngå å se at de er på vei på kollisjonskurs.

Allikevel lar de det stå til, ingen endring i seilføring.

Men til slutt (etter enda flere varsel med horn) skjønner de hvor det bærer, og de vrir om, men uten å røre seilene- bl.a. spinnakeren står i "ful blomst". Dette medfører at båten krenger voldsomt og de ombord har store problemer med å holde seg fast.

 

Båtens navn kjenner jeg ikke, men dette stod på skroget og i spinnakeren med digre bokstaver: SJØKRIGSSKOLEN....

 

du verden :headbang:

Redigert av svaberget (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for en kjempeflott hjemmeside med mye båtkos for noen og en hver! Takk også for at du har lagt inn KNBF-logo og link!

Jeg hadde faktisk tenkt meg til Horten i helgen, men det ante meg at det ville bli trangt om plassen i gjetehavnen. Jeg valgte heller en putretur i fred og ro i vår lille "skjærgård" innerst i Oslofjorden. Det var forbausende få båter til tross for strålende vær. Det er derfor jeg velger ferie før og etter fellesferien. Da er det god plass både på øst- og vestsiden av fjorden og på svenskekysten. I fellesferien er det god plass i indre Oslofjord...og da får man jo både i pose og sekk...

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...