ter-av Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 OK, når vi la oss var det jo ikke akkurat tomt i havna. Men når vi våknet i Horten gjestehavn kunne man nesten gå tørrskodd fra en side til en annen. Pinnebåtene lå tett i tett, lag på lag. Her er en bitte liten stemningsrapport. MorMajor Redigert i all hast i havna. mvh ter-av Quote Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Faxen Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Redigert i all hast i havna. mvh ter-av <{POST_SNAPBACK}> Maritimt video-studio Det er en fornøyelse, som alltid med dine videoer. Faxen Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Bitteliten Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Det er like fult i Horten indre havn. De som gjør det bra i sin klasse kommer sist hjem - for de ligger innerst Quote Link to post
Astor Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Fin stemingsrapport fra "Dagen derpå". Godt laget!! Quote Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Victora III Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Akkurat nå er jeg glad jeg bor på Sørlandet! På tur gjennom Blindleia i helga møtte vi 5-6 båter på bortoverturen og 7 på returen (og de som har gått der i juli vet at det da er "køkjøring"delux!) I Lillesand havn var det 6-7 båter på gjestehavna på tross av fint vær både i går og i dag. Men det blir nok verre når fellesferien setter inn og alle "Ferderfolkene" skal sørover... Quote Link to post
Baltic Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Artig med disse videoene dine Quote Link to post
Bonus Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Flott stemningsrapport ter-av! Vet ikke om det er bare meg, men jeg fikk nesten litt høstfornemmelse når jeg hørte musikken og så at det regnet ute .... Kommer ikke sommeren snart? Quote Link to post
wave Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Lå i Kostersundet for halvannen uke siden som eneste båt. Har aldri opplevd så lite båter ute på denne tiden av året. Men det har jo sine fordeler. Å være eneste båt også på idylliske Lilla Kornö, er bare er fordel. Selv Marstrand havn var levelig for et par helger siden. Alle typer vær har sine fordeler og ulemper. Neste lengre båttur blir i slutten av august, og da er forhåpentligvis sesongens kamp om havneplasser på hell. Og man kan igjen velge fritt fra øverste hylle på drømmeplassene i uthavnene. Quote Link to post
Sabeltann Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Tror vi skal lage en poll der vi pålegger kapteinen på Mormajor nytt verv "båtplass video gjeneral"! Kjempe kjekke videosnutter! Quote Link to post
svaberget Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 (edited) Hei alle. Jeg fikk "gleden" av å oppleve hasardiøs seiling da seilasen krysset den faste kursen til Hoten-Moss fergen. Jeg var ombord ferga fra Horten og fikk se at det var svært mange uerfarne og uopplyste seilere på fjorden. Ferga måtte blåse i hornet flere ganger, og den aller verste episoden stod følgende båt for: ferga nærmet seg, seileren kan ikke unngå å se at de er på vei på kollisjonskurs. Allikevel lar de det stå til, ingen endring i seilføring. Men til slutt (etter enda flere varsel med horn) skjønner de hvor det bærer, og de vrir om, men uten å røre seilene- bl.a. spinnakeren står i "ful blomst". Dette medfører at båten krenger voldsomt og de ombord har store problemer med å holde seg fast. Båtens navn kjenner jeg ikke, men dette stod på skroget og i spinnakeren med digre bokstaver: SJØKRIGSSKOLEN.... du verden Edited June 12, 2005 by svaberget (see edit history) Quote Link to post
Syvert Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Takk for en kjempeflott hjemmeside med mye båtkos for noen og en hver! Takk også for at du har lagt inn KNBF-logo og link! Jeg hadde faktisk tenkt meg til Horten i helgen, men det ante meg at det ville bli trangt om plassen i gjetehavnen. Jeg valgte heller en putretur i fred og ro i vår lille "skjærgård" innerst i Oslofjorden. Det var forbausende få båter til tross for strålende vær. Det er derfor jeg velger ferie før og etter fellesferien. Da er det god plass både på øst- og vestsiden av fjorden og på svenskekysten. I fellesferien er det god plass i indre Oslofjord...og da får man jo både i pose og sekk... Hilsen Syvert Quote knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Laholm Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 "I fellesferien er det god plass i indre Oslofjord...og da får man jo både i pose og sekk..." Nyttig opplysning. Kanskje vi da skal gå dit i stedet for å legge oss til lenger ute i fjorden? Quote Laholm Link to post
Recommended Posts