Jump to content

Bytte ut likeretter med kombinert regulator/likeretter, Mariner 40

J-R

Recommended Posts

Har en 1992 Mariner 40 2-takt som har en standard likeretter. Denne gir som kjent ganske varierende spenning.

CDI har en serie med kombinerte likerettere og regulatorer. http://www.boatingmag.com/converting-your-outboards-unregulated-charging-system

De har ikke en modell som spesifikt passer min motor, men kan jeg bare ta en annen type feks  Mercury/Mariner voltage regulator 194-5279?

Så lenge jeg finner en plass til den i motoren og kobler over tilkoblingene fra likeretteren til den nye regulatoren burde det være ok? Eller er det slik at de er spesiellt designet for hva de ulike modellene leverer ut fra ladespolen?

• 1 måned senere...

For å svare meg selv på denne så kjøpte jeg en slik regulator/likeretter og den ser ut til å fungere som tiltenkt.Har nå spenning som ikke overstiger 14.5 V.

Siden jeg ikke fant en som var tilpasset min motor måtte jeg bytte litt på tilkoblingene samt finne en ny plass til den i motoren. Dette var helt uproblematisk.

Gammel likeretter:

bilde

Ny likeretter/regulator:

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...