Jump to content

Tiltsensor på VP SX-drev


largo

Recommended Posts

Jeg har et fryktelig irriterende problem med at alarmen for drevtilt går av konstant. Nå har jeg båten oppe, og jeg lurer på hva jeg kan gjøre for enten å fikse sensoren (bytte den, delenr) eller simpelthen koble den ut? Det er to ledninger som går til den runde justerbare skiva, kan jeg koble disse av og isolere eller hva bør jeg gjøre? Ikke avgjørende å ha denne i orden, men dagens situasjon der den viser alt mellom himmel og jord og samtidig utløser støyende alarmer flere ganger i minuttet er ikke holdbar.

bilde

Link to post
Share on other sites

Har akkurat byttet selv på samme drev. Enkelt å skifte når man har båten på land. Mitt drev er nok noe eldre (1996) for jeg har ingen alarm. Sensoren skal justeres slik at du har 11 ohm om du måler mellom de to kablene (kontakten må være tatt av). Har også hørt at på enkelte nyere drev så må denne fungere for at tilten skal fungere. Du kan jo evt erstatte giveren med en motstand på 11-20 ohm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...