vindspel Startet 20.Juli.2016 Del på Facebook Startet 20.Juli.2016 ligger nå motorfast i Brindisi Italia med motortrøbbel som ikke ser ut til å bedre seg. for å gjøre en lanaaang historie kort og komme til poenget vil jeg gjerne ha tips om årsaker til at oljenivået stiger. Høytrykkspumpa og dysene er allerede skiftet / hatt service og er såvidt jeg har forstått friskmeldt. Tenninga ble justert i går og den starter lett og går jevnt. Noe lys - grå røyk og ikke synlig spor av oljefilm fra kjølevannet. Hvilke andre "steder" er det olja kan komme inn i motoren på - tips om dette mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Juli.2016 Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Matepumpa er vel som regel første sjekkpunkt. Er denne sjekket? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vindspel Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Tror matepumpa på denne modellen er separat fra motoren.... Er ihvertfall en manuell pumpe på toppen av dieselfilteret - den andre pumpa er trykktesta og i orden. Kan det være noe simringer el noe sånt i sylindrene som gjør at det lekker inn diesel? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Nei. Eneste mulighet er egentlig dårlige dyser eller lekkasje I pumper, og det har du jo fått sjekket. Andre kontaktpunkter mellom olje og diesel finnes ikke, så langt jeg kan forstå. Dysene kan sikkert utelukkes siden den starter lett og går fint. Så da er vi tilbake til pumpene igjen, enten høytrykk eller lavtrykk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
vindspel Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 ja det er jo det jeg har hørt nå de siste 2 ukene også av diverse mer eller mindre profesjonelle mekanikere i både kroatia og italia..... MEN det lekker da fordundre meg ennå...... høytrykkspumpa er nå testa for 2. gang etter service og den er det visstnok ikke noe galt med.... pakniinger og styr i sylinderene er visst neste stopp? ellers er det snakk om noen tilbakeføringsrør/slanger som det kan være noe lekkasje i såvidt jeg har forstått men det er vel ganske forskjellig fra motor til motor? Tenker vel egentlig at seilbåt er best uten motor da hadde jeg jo vært godt og vel halvveis til hjemmehavn nå..... Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 22.Juli.2016 Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Hei! På denne motoren ligger matepumpa innebygd i dieselpumpa/høytrykkspumpa. så om det skal kunne komme diesel inn i motorolja fra dieselpumpa så må det event være simmeringen i dieselpumpens aksel som går over til registeret som lekker. Du har vel ikke servopumpe koblet inn på registeret på denne?da kunne det event.vært servoolje som randtover i motoroljen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.