Bitteliten Startet 11.Juni.2005 Del på Facebook Startet 11.Juni.2005 (redigert) Jeg var i det miljøvennlige hjørnet da jeg satte opp spesifikasjonen på vår Nidelv 300 Sport, så jeg har septiktømming i dekk. "Tømmehullet" er i rustfritt stål. Det kan ligne litt på dette Men det har ikke dette håndtaket i midten som kan løftes opp når man skal åpne lokket. I stedet er det bare to hull/groper som det ser ut til at man skal stikke en spesiell type nøkkel nedi for å åpne/lukke. Noen som vet hvor jeg får tak i et slikt verktøy ? Redigert 11.Juni.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 hva med å kjøpe en tang til å ta ut sim-ringer med, da har du jo dekket det behovet også. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
El Alferez Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Jeg ser lokket for meg, og det er egne verktøy for dette. Kan minne om en litt flat fastnøkkel, med to "tenner" som stikkes ned i de to hullene. Vet desverre ikke korrekt betegnelse. Ellers bærer svært mange slike lokk preg av å ha blitt åpnet x antall ganger med nebbtenger, leatherman, skrujern, vold og vilje, etc... Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Men det har ikke dette håndtaket i midten som kan løftes opp når man skal åpne lokket. I stedet er det bare to hull/groper som det ser ut til at man skal stikke en spesiell type nøkkel nedi for å åpne/lukke. Noen som vet hvor jeg får tak i et slikt verktøy ? <{POST_SNAPBACK}> Det høres ut som en standard "Perko" stuss. Nøkkel pleier å følge med (min henger på nøkkelknippet). Kanskje en nøkkel til en vinkelsliper passer om du ikke finner en original. Eller enda billigere; bøye til en nøkkel av kraftig ståltråd. 30 cm passende materiale bøyes på midten, deretter bøyer du endene ned i passende lengde. Da har du et verktøy som gir moment, og er "justerbart" for flere hullavstander. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 . Nøkkel pleier å følge med (min henger på nøkkelknippet). Kanskje en nøkkel til en vinkelsliper passer om du ikke finner en original.Jeg har ikke fått noen nøkkel fra Nidelv. Skal sjekke med dem.Lokket ser slik ut: Takk for tipset om vinkelsliperskivebytteverktøy. Skal teste om det passer i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Noen som vet hvor jeg får tak i et slikt verktøy ? <{POST_SNAPBACK}> Dette "verktøyet" er en nøkkel med to tenner som passer i lokket. Det skal jo følge med når du har bestilt denne landtømming. Har selv akkurat samme løsning og der fulgte nøkkel med. Har den i båten, men kan ta et bilde av den hvis du trenger. Kjøpte selv dette hos Maritim, men hvis dette er orginalt montert fra Nidelv så er nok Andersen rette person å kontakte. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Har et hull til en gassvarmer som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med ennå. Da jeg skal fjerne varmeren, lurte jeg på om jeg kunne bruke hullet til septiktømming. Hva trenger en for å lage et system til utsuging av septik? Har tank med manuell lensepumpe nå. Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Har et hull til en gassvarmer som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med ennå. Da jeg skal fjerne varmeren, lurte jeg på om jeg kunne bruke hullet til septiktømming. Hva trenger en for å lage et system til utsuging av septik? Har tank med manuell lensepumpe nå. <{POST_SNAPBACK}> Har en link her til en finsk Nidelv 24 eier som i bilder viser jobben Link her Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 (redigert) Dette ser ut som samme "prinsipp" som nøkkelen til en vinkelsliper. Kansje en slik vil passe ?? Justerbar sak, ca 20,- Redigert 11.Juni.2005 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Whistler Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 (redigert) Eller enda billigere; bøye til en nøkkel av kraftig ståltråd. 30 cm passende materiale bøyes på midten, deretter bøyer du endene ned i passende lengde. Da har du et verktøy som gir moment, og er "justerbart" for flere hullavstander. <{POST_SNAPBACK}> For å klargjøre over. Sånn skal den bli. I et knipetak kan du sikkert også bruke en skrutrekker i det ene hullet og en pipe"skralle" med en passende sekskantnøkkel i det andre slik at du får press på skrutrekkeren. Redigert 11.Juni.2005 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
unknownuser Svart 11.Juni.2005 Del på Facebook Svart 11.Juni.2005 Er det en slik en du tenker på? Trolig tilsalgs i de fleste maritime butikker. mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 Har en link her til en finsk Nidelv 24 eier som i bilder viser jobben Link her <{POST_SNAPBACK}> Har sett litt rundt etter en veksler som han har brukt, men finner det ikke. Noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 Har sett litt rundt etter en veksler som han har brukt, men finner det ikke. Noen som har noen tips? <{POST_SNAPBACK}> Hvis du tenker på en 1,5" treveis ventil, har har jeg kjøpt den på Watski tidligere. Nå finner jeg den ikke på nettsidene deres, men det kan jo hende de kan skaffe den likevel. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
fernanda Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 (redigert) Denne nøkkelen skulle du vel ha fått med fra Nidelv fabrikken da du hentet skuta? Jeg ville nok tatt en telefon til de for å etterlyse denne og event. høre om de kan skaffe en slik. Og en slik treveis ventil har jeg da sett hos matitim i Arendal......, tror jeg........ og dette var mitt innlegg nr. 300, men hvor er den neste stripa......, jeg vil oppgraderes fra 2.styrmann. Redigert 12.Juni.2005 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Amorosa Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 Har sett litt rundt etter en veksler som han har brukt, men finner det ikke. Noen som har noen tips? <{POST_SNAPBACK}> Kjøpte min hos Nidelv v/Andersen på delelager. Betalt ca 750 kroner for den for et par år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 Er det mange havner som har utstyr for utsuging av septik? Tenker helst på vestlandet for min del da, men det kunne jo være interresangt å høre hvor det er slikt Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 og dette var mitt innlegg nr. 300, men hvor er den neste stripa......, jeg vil oppgraderes fra 2.styrmann.Hei. Du må nok jobbe litt til for den tredje stripa di. 1. styrmann krever 400 innlegg. Uniformssymboler Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.