Vmaxpower Startet 21.Juli.2016 Del på Facebook Startet 21.Juli.2016 Hei! Har tenkt å ta av min Yamaha Vmax 15 hk fra båten min. Skal ha den liggende på bakken en stund, så lurer på hvilken vei den skal ligge for at den ikke blir ødelagt :) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Etter ferskvannskjøring kan du la den renne skikkelig av seg i "oppreist" stilling. Deretter kan du legge motoren ned den veien du synes den ligger best (totaktere er herlige sånn ). Selv legger jeg alltid min ned med propellen ned, gasshåndtaket og motorfestet opp. Da tar den lite plass og ligger forholdsvis stødig da det er en slags kant rett nedenfor motorlokket bak motoren som er rett og egner seg at motoren ligger på. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 en totakter er uansett greiere sånn enn en 4t - ingen olje som kan renne på steder den ikke skal være... Bare pass på at vannet får rent ut slik hakkanen skriver over Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ingar Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Meg bekjent skal alle bærbare 2-taktere ligge på venstre side, altså den siden styrespaken sitter på. Dette for å sikre at vann ikke kan renne inn i sylindrene. (Eksosportene er på venstre side.) Alternativt stå på "høykant". Noen 4-taktere må ligge på venstre side og dekselet er laget slik at det ikke er mulig å plassere dem på høykant. (For å sikre at motoroljen ikke kommer på avveie) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.