Faxen Startet 11.Juni.2005 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2005 Jeg har et skilt med et nummer i båten. Er det noen, som vet hva det betyr? Det står: O.N. 377791 R.T. 8 39/100 Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Faxen Svart 11.Juni.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2005 (redigert) Drar denne opp igjen, da jeg lurer veldig på dette. Faxen Redigert 11.Juni.2005 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jorhei Svart 12.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2005 (redigert) Kan vel være båtnummeret ditt som fabrikken har satt der, slik at de ut fra nr kan lese årsmodell osv. PS. Bare vill tipping Redigert 12.Juni.2005 av jorhei (see edit history) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Allan E Svart 12.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2005 Har du et bilde? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 12.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2005 Første tanken min var jo "HIN" - "Hull Identification Number". Men jeg mener at oppbyggingen av dette nummeret er internasjonal standardisert og nummeret ditt ser ihvertfall ikke ut som HIN i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 12.Juni.2005 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2005 Gjetting her også. O.N.-nr. er produksjonsnr. som angir modell, prod.år (1977) og produksjonsnr. (91?). R.T ble tidligere ofte benyttet som angivelse for registertonnasjen, i dette tilfellet 8,39 registertonn. Dette har ingen ting med vekt å gjøre, registertonnasjen angir volumet av båten ut fra bestemte regler. Normalt angis dette som brutto og netto registertonn. hva det kan være i dette tilfellet kan sannsynligvis bare fabrikanten svare på. Verftet heter i dag Orust Varv (tror jeg) og ligger på Orust som kan være O'en i det første nummeret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.