Faxen Posted June 11, 2005 Share Posted June 11, 2005 Jeg har et skilt med et nummer i båten. Er det noen, som vet hva det betyr? Det står: O.N. 377791 R.T. 8 39/100 Faxen Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Faxen Posted June 11, 2005 Author Share Posted June 11, 2005 (edited) Drar denne opp igjen, da jeg lurer veldig på dette. Faxen Edited June 11, 2005 by Faxen (see edit history) Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
jorhei Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 (edited) Kan vel være båtnummeret ditt som fabrikken har satt der, slik at de ut fra nr kan lese årsmodell osv. PS. Bare vill tipping Edited June 12, 2005 by jorhei (see edit history) Quote Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
OT-flyktning Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Første tanken min var jo "HIN" - "Hull Identification Number". Men jeg mener at oppbyggingen av dette nummeret er internasjonal standardisert og nummeret ditt ser ihvertfall ikke ut som HIN i min båt. Quote Link to post
kes Posted June 12, 2005 Share Posted June 12, 2005 Gjetting her også. O.N.-nr. er produksjonsnr. som angir modell, prod.år (1977) og produksjonsnr. (91?). R.T ble tidligere ofte benyttet som angivelse for registertonnasjen, i dette tilfellet 8,39 registertonn. Dette har ingen ting med vekt å gjøre, registertonnasjen angir volumet av båten ut fra bestemte regler. Normalt angis dette som brutto og netto registertonn. hva det kan være i dette tilfellet kan sannsynligvis bare fabrikanten svare på. Verftet heter i dag Orust Varv (tror jeg) og ligger på Orust som kan være O'en i det første nummeret. Quote Link to post
Recommended Posts