Kronidiot Startet 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2016 (redigert) Jeg har vist disse bildene til en kar som sveiser syrefast stål Han mener, ut i fra bildene, at pulpit'n er laget i messing. Jeg har ingen grunn til å tvile på det han sier, men hvordan ser han det? Jeg var til nå skråsikker på at alt slikt var lagd i syrefast. Redigert 23.Juli.2016 av trampeklapp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 (redigert) Tviler på at det er messing. Pulpit i messing ville vært noe nytt. Tipper det er syrefast stål ut fra bildene. Men aluminium kunne kanskje være et alternativ? Den sveisen ser ikke bra ut (omtrent som jeg skulle gjort det selv). Redigert 23.Juli.2016 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Cheyenne Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Kan utmerket godt være forniklet messing ut fra bildene. Ligner mistenkelig på pulpitene på min egen båt fra begynnelsen av 80 tallet. De er definitivt av messing. Da klarer du å fikse det med en gassbrenner og litt sølvlodd. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Kan utmerket godt være forniklet messing ut fra bildene. Ligner mistenkelig på pulpitene på min egen båt fra begynnelsen av 80 tallet. De er definitivt av messing. Da klarer du å fikse det med en gassbrenner og litt sølvlodd. Båten er en Wiking fra 81, så da er det vel mulig at det er messing.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Hvis det er messing skal du kunne se gulfargen hvis du lager et lite hakk med en fil. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
perpedersen Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 (redigert) Jeg vil tippe det er syrefast, men den irrgrønne fargen på tilsatsmaterialet i skjøtene kan tyde på at den er hardloddet med messinglodd ? Eller ihvertfall etter eller annet loddemetall med kobber i. Jeg har aldri sett at rustfritt har blitt irrgrønt. Det er jo tydelig slipemerker på selve konstruksjonen, så hvis den var av forniklet messing, burde man kunne se gulfarge ev. irr her også. Redigert 23.Juli.2016 av perpedersen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Er nok forniklet messing dette ja. Var vel ikke så uvanlig på tidlig 80 tall, bla Joda brukte det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
perpedersen Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 (redigert) Er nok forniklet messing dette ja. Var vel ikke så uvanlig på tidlig 80 tall, bla Joda brukte det. Enig. Når jeg ser på det nederste bildet igjen, så er det et tydelig gulskimmer der forniklingen er slipt vekk. La ikke merke til det første gang. Redigert 23.Juli.2016 av perpedersen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Tviler på at det er messing. Pulpit i messing ville vært noe nytt. Tipper det er syrefast stål ut fra bildene. Men aluminium kunne kanskje være et alternativ? Svært vanlig med messing på 80-tallet. Elwaro mfl. benyttet messing. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.