Jump to content

Er min pulpit laget av messing?

Kronidiot

Recommended Posts

Tviler på at det er messing. Pulpit i messing ville vært noe nytt. Tipper det er syrefast stål ut fra bildene. Men aluminium kunne kanskje være et alternativ?

Den sveisen ser ikke bra ut (omtrent som jeg skulle gjort det selv).

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg vil tippe det er syrefast, men den irrgrønne fargen på tilsatsmaterialet i skjøtene kan tyde på at den er hardloddet med messinglodd ? Eller ihvertfall etter eller annet loddemetall med kobber i. Jeg har aldri sett at rustfritt har blitt irrgrønt. Det er jo tydelig slipemerker på selve konstruksjonen, så hvis den var av forniklet messing, burde man kunne se gulfarge ev. irr her også.

Redigert av perpedersen (see edit history)

Tviler på at det er messing. Pulpit i messing ville vært noe nytt. Tipper det er syrefast stål ut fra bildene. Men aluminium kunne kanskje være et alternativ?

Svært vanlig med messing på 80-tallet. Elwaro mfl. benyttet messing.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...