nomen Startet 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2016 Sikkert er dumt spørsmål, men det er jeg ikke alene om ? Jeg har ingen merker med navn på båten eller hvor den hører hjemme,det har jeg planer om å gjøre noe med. Hva er mest vanlig /riktig, oppgi navnet man selv bor eller der hvor båten har hjemmehavn? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Hjemmehavn for båten virker mest naturlig. Båter reg i skipsregisteret har begrensede havner å velge mellom. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ida Marie III Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Jeg har komunen jeg bor i, ser det er det mest vanlge her vest.. Er jo mange stedsnavn som går igjen rundt om i landet.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Jeg bor på Skjetten ved Lillestrøm men har båten i Son i Oslofjorden. Dermed ble det Son på båten. Men hadde jeg bodd i feks. Hemsedal, hadde det jo vært artig å ha det på båten? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
perpedersen Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Jeg bor på Skjetten ved Lillestrøm men har båten i Son i Oslofjorden. Dermed ble det Son på båten. Men hadde jeg bodd i feks. Hemsedal, hadde det jo vært artig å ha det på båten? Hva med Lom eller Skjåk ? De tøreste innlandsbygdene i landet ? Serriøst, hjemmehavn er vel mest naturlig. Kommune blir litt for uspesifisert, føler jeg. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Hva er hensikten? En "Joda 8100" er vel rimelig lik, enten den har hjemmehavn på Hamar eller Lista! Det er muligens litt mere interessant å vite hvor skipperen er fra,- Men det finner en jo ut fort om en snakker med de som er i båten. Synes det holder lenge med båtnavn, evt reg nr og evt kallesignal! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
000 Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Skal bosted eller hjemmehavn stå på båten? Nei det skal ikkje. Men du står fritt til å skrive hva du vil på båten. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Så en flott skøyte fra Valdres da vi lå i Skjærhalden... stussa litt på det. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 For fartøy registert i NOR skipsregister gjelder følgende: § 9.Merking Skip som innføres i Skipsregistrene skal ha navnet merket forut og akter, synlig fra begge sider av fartøyet. Akter skal også navnet på hjemstedet merkes. Bokstavene skal være lett leselige og minst 15 centimeter høye. For fartøy under 15 meter skal navnet merkes godt synlig fra begge sider av fartøyet. Bokstavene skal være lett leselige og minst 6 centimeter høye. Liste over godkjente hjemsted: https://www.sjofartsdir.no/veiledninger/godkjente-hjemsted/ Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Skal bosted eller hjemmehavn stå på båten? Nei det skal ikkje. Men du står fritt til å skrive hva du vil på båten. Litt dumt å svare da du tydligvis ikke har peiling! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.