Jump to content

Hvor sitter giraktuator på VP D6-370?

BingoBonzo

Recommended Posts

Strengt tatt er det ikke gearaktuator på selve motoren, men på gearet eller drevet.

Har du fast aksling og standard gear (HS80AE) er gearaktuatoren innebygget i gearet, dvs gearet er elektronisk styrt.

Har du drev er gearaktuatoren som regel plassert ett eller annet sted i motorrommet. Enten på siden av motoren eller på akterspeilet. Følg gearvaieren fra drevet, så sitter aktuatoren i enden av vaieren.

Har du IPS så aner jeg ikke om det finnes en aktuator og hvor den eventuelt er plassert.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg?? ? Måtte gå av plan i 28knop da jeg traff slusen litt kjapt ? Neida, Admiralen var uvant med klart vann og ga plutselige håndsignaler da hun så bunn for første gang på en uken.. Mye klarere vann i Vättern enn i Vänern og kanalene.

Kan forøvrig anbefale turen, har vært en super opplevelse! Slusing er enklere enn man tror og det mange fine opplevelser!

bilde

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Aktuatoren kan jobbe litt hardt om wire er treg/ gammel. Du ser neppe om det er noe galt , visuelt.

Har fått feilmelding noen ganger. Da oftest første tur for sesongen/ ved sjøsetting og jeg bakker ut av stroppene på løfteåket. -og det passer jo alltid dårlig. -for motoren stopper jo. Men med litt tvangsstyring av gear når motoren avskrudd, så skjer ikke dette i løpet av sesongen..,

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...