BingoBonzo Startet 23.Juli.2016 Del på Facebook Startet 23.Juli.2016 Fikk en alarm angående giraktuatoren, forsvant etter restart. Tenkte jeg skulle ta en kjapp visuell sjekk, kan noen hjelpe meg med utseende og plassering? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Brigg Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Strengt tatt er det ikke gearaktuator på selve motoren, men på gearet eller drevet. Har du fast aksling og standard gear (HS80AE) er gearaktuatoren innebygget i gearet, dvs gearet er elektronisk styrt. Har du drev er gearaktuatoren som regel plassert ett eller annet sted i motorrommet. Enten på siden av motoren eller på akterspeilet. Følg gearvaieren fra drevet, så sitter aktuatoren i enden av vaieren. Har du IPS så aner jeg ikke om det finnes en aktuator og hvor den eventuelt er plassert. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Se etter gearwiren til drevet. Aktuatoten er en rektangulær boks med et rør ut av. Ca 30-40cm lang totalt. Sort. https://goo.gl/images/Xvqe7c Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Takk folkens! Har drev og fant aktuatoren. Den ser ship-shape ut og fungerer. Tror muligens alarmen skyldtes at jeg gikk litt kjapt av plan. Får svaret i morgen. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Råkjører? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Jeg?? ? Måtte gå av plan i 28knop da jeg traff slusen litt kjapt ? Neida, Admiralen var uvant med klart vann og ga plutselige håndsignaler da hun så bunn for første gang på en uken.. Mye klarere vann i Vättern enn i Vänern og kanalene. Kan forøvrig anbefale turen, har vært en super opplevelse! Slusing er enklere enn man tror og det mange fine opplevelser! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Eureka Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Aktuatoren kan jobbe litt hardt om wire er treg/ gammel. Du ser neppe om det er noe galt , visuelt. Har fått feilmelding noen ganger. Da oftest første tur for sesongen/ ved sjøsetting og jeg bakker ut av stroppene på løfteåket. -og det passer jo alltid dårlig. -for motoren stopper jo. Men med litt tvangsstyring av gear når motoren avskrudd, så skjer ikke dette i løpet av sesongen.., Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Træg wire kan få aktuatoren til svigte. Har du oplevet mislyde ved gearskifte? Knirkende eller pibende lyde? Det kan være tegn på at den snart svigter. Det kan hjælpe at smøre med lidt fedt. Der er smørehul på aktuatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.