Jump to content

Yamaha 60 hk 4t elektronisk innsprut stopper etter 5 min.kjøring

eilien

Recommended Posts

Hei. Har en 2006 mod. 60 hk. Yamaha med elektronisk innsprøyting. Den fungerer fint på lave turtall. På turtall over 4000 stopper den etter 4-5 min. Om jeg er rask og slå av på gassen når fuskingen begyner, går den på tomgang, etter kort tid kan jeg kjøre videre på lavere turtall. Etter en stopp starter den alltid lett opp igjen. Kjølestrålen ser normal ut, har åpnet og sjekket bensinfilter. Båten har løs tank på 25 l. Håper noen har forslag til hva årsaken kan være.

Det kan være noe så uventet som dårlig spenning. Var borte i lignende problem på en 100 hk Yamaha 4 takt. Vi begynte med feilsøking av alt som hadde med bensin å gjøre, men fant ikke noe. Etter tips fra Yamahaverksted ladet vi batteriet fullt, renset og sprayet alle koblinger og problemet var borte. Det viste seg at problemet egentlig ikke var turtallsavhengig, men kom av økte bevegelser i høyere fart. Noe som medførte kontaktproblemer på batterikoblingen. Verdt å prøve.

Takk for gode forslag. Lufteskruen er åpen, tanken er full av ny bensin og filteret er byttet. Slangen er fra Biltema, men har fungert fint i to sesonger. Koblingene lekker ikke bensin.

Skal prøve å gå over batterikoblinger og hovedstrømbryter neste helg da båten ligger på hytta i Høysand ( Sarpsborg båtforening )

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...