MR Swe Startet 23.Juli.2016 Del på Facebook Startet 23.Juli.2016 noen som har erfaring sv de Vikbare solcellspanel seasea selger? Tenkte på et 100w som man kan legge ut på båten når man ligger i utehavn- http://www.seasea.no/Article.aspx?ArticleNo=70236 Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 (redigert) Ja! Helt suverent enkelt. Bretter ut når jeg føler behovet for strøm og har 100% batteri på et blunk, alt etter været og regulator selvsagt. Har 100w utbrettbart fra seasea og sunwind regulator til ca 750,- også den fra seasea. Legger ved et bilde fra i dag, sol og fint. Bildet er tatt på morgenkvisten med ca 93% batt kapasitet, Redigert 23.Juli.2016 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 så bra. men du får vel ikke ut 8.36 a på det panelet eller er det jeg som ikke ksjlnnerbildet ditt? :-) Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Vel, det var det batterimonitoren viste, hvilket var grunnen til jeg tok bilde. Snittet er ca 4-5 amp som er serdeles akseptabelt. Jeg er uansett i overkant fornøyd. Jeg var ute etter en lettvint måte å holde batterier og forlenge uthavnen. Har 390amp forbruk og bruker strøm uten å tenke. Legger ved et bilde av en lett slørete dag, tatt for en stund siden. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 For å svare på det første spørsmål; funksjonaliteten og enkelheten er helt super. Legg ut, ferdig! Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 :-) takk Sitér dette innlegget Link to post
TerjeØ Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Hmm. Får ta en nærmere titt på dette også. Men neste sesong skal jeg ha solcelle iallefall. Etter det er det kun driteren jeg må finne på noe med, det går alt for fort full. Har mulighet for å Få laget en litt større tank, men det blir mye jobb for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Jag har en 130 W fast och en 100 W vikbar enligt bild. Vi klarar oss bra på 130 W panelen när det är sol mest hela dagen men ibland är ju solen bara framme några timmar och då är det perfekt att ta fram den vikbara för att fånga ström. En fördel är att det är åtta separata paneler, skuggas en försvinner bara 1/8 del. Panelen ger den ström man lovar under perfekta förhållanden, vår går på andra året, återstår att se hur länge den håller. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Jeg har og dette 100W-panelet, og tenker kjøpe ett til. Ligger en god del i uthavn og har 660Ah forbruksbank. Ved behov kjører jeg varmtvannsberederen via en inverter fra batteriene. Å da legge ut panelet og samle litt solenergi hjelper veldig. Sitér dette innlegget Link to post
Blue Magic Svart 27.Juli.2016 Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Hvordan kobler dere til dette panelet? Sitér dette innlegget Link to post
Blue Magic Svart 27.Juli.2016 Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Kan man f.eks. plugge den inn i 12v uttak som jeg har i cockpit? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 27.Juli.2016 Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Hej Det kan du göra så länge du har koll på att spänningen i dina batterier inte blir för högt. Skall den vara inkopplad utan tillsyn måste du ha en regulator som begränsar spänningen när batterierna är fulladdade. Säkring måste du ha, förhoppningsvis är ditt 12 V uttag säkrat. Koppling via regulator skall ha en säkring så nära batteriet som möjligt. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Blue Magic Svart 27.Juli.2016 Del på Facebook Svart 27.Juli.2016 Supert, takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.