Jump to content

Vikbar solcellspanel


MR Swe

Recommended Posts

Ja! Helt suverent enkelt. Bretter ut når jeg føler behovet for strøm og har 100% batteri på et blunk, alt etter været og regulator selvsagt. Har 100w utbrettbart fra seasea og sunwind regulator til ca 750,- også den fra seasea. Legger ved et bilde fra i dag, sol og fint.

Bildet er tatt på morgenkvisten med ca 93% batt kapasitet,

 

bilde

Redigert av Normarco (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vel, det var det batterimonitoren viste, hvilket var grunnen til jeg tok bilde. Snittet er ca 4-5 amp som er serdeles akseptabelt. Jeg er uansett i overkant fornøyd. Jeg var ute etter en lettvint måte å holde batterier og forlenge uthavnen. Har 390amp forbruk og bruker strøm uten å tenke.

bilde

Legger ved et bilde av en lett slørete dag, tatt for en stund siden.
Link to post
Share on other sites

Hmm.

Får ta en nærmere titt på dette også.

Men neste sesong skal jeg ha solcelle iallefall.

Etter det er det kun driteren jeg må finne på noe med, det går alt for fort full.

Har mulighet for å Få laget en litt større tank, men det blir mye jobb for meg.

Link to post
Share on other sites

Jag har en 130 W fast och en 100 W vikbar enligt bild. Vi klarar oss bra på 130 W panelen när det är sol mest hela dagen men ibland är ju solen bara framme några timmar och då är det perfekt att ta fram den vikbara för att fånga ström. En fördel är att det är åtta separata paneler, skuggas en försvinner bara 1/8 del. Panelen ger den ström man lovar under perfekta förhållanden, vår går på andra året, återstår att se hur länge den håller.

Hälsningar Ove

Link to post
Share on other sites

Hej

Det kan du göra så länge  du har koll på att spänningen i dina batterier inte blir för högt. Skall den vara inkopplad utan tillsyn måste du ha en regulator som begränsar spänningen när batterierna är fulladdade. Säkring måste du ha, förhoppningsvis är ditt 12 V uttag säkrat. Koppling via regulator skall ha en säkring så nära batteriet som möjligt.

 

Hälsningar Ove

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...