Jump to content

Start Relee Mercury 35hk, 88 model problemer.


karljohanD

Recommended Posts

det er når nøkkelen står i on posisjon jeg kortslutter pluss på relee til blokka, og motor starter.   , å ja jeg er sikker på at det er relee så klikker, kjenner det tydligt når jeg setter fingeren på det. ,        når jeg vrir nøkkelen mot fjæra får og starte med nøkkel det kommer Klikk i relee  og ingenting annet....    merk det er pluss på Relee jeg kortslutter mot blokka.   jeg tenker at der er Relee som har korosjon og dårlig kontakt inni? 

Link to post
Share on other sites

Ok, når du kortslutter så "hopper" du egenlig over releet og startmotoren drar seg inn selv? Eller du forbdrer matingen av strøm til releet. Når releet virker trekker det egentlig bendixdrevet inn på kransen på svinghjulet og gir strøm til startmotor samtidig. Du har i alle fall nok strøm på batteriet til at releet skal orke å trekke.

 

Det er ikke noe vanskelig og åpne relet for å sjekke kontakter, det kan være litt plundrete og få det sammen igjen. Om du googler: mercruiser startmotor så kommer det mange bilder som viser hvordan startmotoren er bygget. Jeg har repart et par releer, men aldri til en amerikansk motor.

 

Om releet klikker når du vrir om nøkkelen så får det strøm og releet forsøker å trekke. men det kommer kanskje ikke frem nok strøm pga motstand i et koblingspunlkt. Jeg tror jeg ville begynt med rengjøring av absolutt alle kontakter. Releet er nok ok. Jeg håper dette kan hjelpe deg litt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...