Roktor Startet 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2016 På vei fra Resø til Skjeløy i en Skibsplast 690 m/mercruiser cummings 2.8 , 210hk , lå vi i ca 23 knop da vi fikk plutselig bråstopp. På instrumentet viste det critikal warm. Prøvde å starte motoren igjen, men da hørte jeg en sikring gikk. Det var kommet litt kjølevæske ut fra lokket må det interne kjølesystemet. Sikringen som var løst ut var merket med "helm" . Sjekket impeller, ok. Hva kan det være? Hvilken sammenheng er det kritisk varm motor og sikringen "helm"? Gode innspill mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Øystein Reksten Svart 18.August.2016 Link til dette innlegget Svart 18.August.2016 Går vel ut fra sat du hasr funnet ut av problemet ditt, men det er temp på ferksvannskjølinga som blir målt. Så det kan vere sjøvannsfilter, termostater, eller kjølerane som er skitne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.