Kaptein Flukt Startet 25.Juli.2016 Del på Facebook Startet 25.Juli.2016 Vi ligger på Vasholmerna utenfor Lysekil og opplever at startbatteriet ikke har nok spenning til å dra rundt startmotoren... Vi kan forsåvidt seile inn til Lysekil men er altfor uerfarne til at vi tør legge til uten motor. Hvem kan man få hjelp av i Sverige? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Totalmedlem i Redningselskapet? Om ikke annet kan de gi deg info om assistansemulighetene fra sin svenske søsterorganisasjon. Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Kaptein Flukt Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Jepp, totalmedlem. Vi ringer dem. Takk. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Flukt Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Da er kavaleriet på vei..! Temmelig smooth system, dette! Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Så bra, godt at noe funker uten for mye byråkrati nåt batteriene er flate. God tur videre! Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Kaptein Flukt Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Ja man har fulle rettigheter i Sverige også. Men på det temaet: hva bør man ha som reservesystem for slike situasjoner? Et ekstrabatteri pluss startkabler kanskje? Vi prøvde å sette igang "vindmølla" men den lagde bare et fryktelig spetakkel uten noen synlig innvirkning på spenningen.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Jeg har også en gang blitt tauet inn av Sjøredningstjenesten i Sverige da gearoljen rant ut pga. en kuppling som glapp. Kjempeservice, hyggelige karer og ingen regning (akkurat som i Norge). Totalmedlemskapedlemskap i Rednindsselskapet er en selvfølge og holder i Sverige også. Lykke til! PS. I båt bør du eventuelt ha laaaaange startkabler. Jeg hjalp en kar med flatt batteri en gang. Det enkleste var da å flytte batteriet mitt midlertidig over i båten hans. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Brigg Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Man bør ha mulighet til å koble sammen start og forbruksbank. Selv om forbruksbanken er brukbart nedtappet etter å ha ligget i havn vil den ofte kunne gi den ekstra piffen sammen med startbatteriet slik at motoren kommer i gang. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Lazyjack Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Noe så enkelt som starkabler med godt tverrsnitt bør finnes ombord! Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 En liten power booster er kjekt å ha med seg. De minste klarer kanskje ikke å starte en båtmotorer alene, men gir kanskje den siste "piffen" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.