Jump to content

Hva gjør man for å få hjelp i Sverige?


Kaptein Flukt

Recommended Posts

Ja man har fulle rettigheter i Sverige også. Men på det temaet: hva bør man ha som reservesystem for slike situasjoner? Et ekstrabatteri pluss startkabler kanskje? Vi prøvde å sette igang "vindmølla" men den lagde bare et fryktelig spetakkel uten noen synlig innvirkning på spenningen..

Link to post

Jeg har også en gang blitt tauet inn av Sjøredningstjenesten i Sverige da gearoljen rant ut pga. en kuppling som glapp. Kjempeservice, hyggelige karer og ingen regning (akkurat som i Norge). Totalmedlemskapedlemskap i Rednindsselskapet er en selvfølge og holder i Sverige også.

 

Lykke til!

 

PS. I båt bør du eventuelt ha laaaaange startkabler. Jeg hjalp en kar med flatt batteri en gang. Det enkleste var da å flytte batteriet mitt midlertidig over i båten hans.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post

Man bør ha mulighet til å koble sammen start og forbruksbank. Selv om forbruksbanken er brukbart nedtappet etter å ha ligget i havn vil den ofte kunne gi den ekstra piffen sammen med startbatteriet slik at motoren kommer i gang.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...