Jump to content

Hva gjør man for å få hjelp i Sverige?

Kaptein Flukt

Recommended Posts

Ja man har fulle rettigheter i Sverige også. Men på det temaet: hva bør man ha som reservesystem for slike situasjoner? Et ekstrabatteri pluss startkabler kanskje? Vi prøvde å sette igang "vindmølla" men den lagde bare et fryktelig spetakkel uten noen synlig innvirkning på spenningen..

Jeg har også en gang blitt tauet inn av Sjøredningstjenesten i Sverige da gearoljen rant ut pga. en kuppling som glapp. Kjempeservice, hyggelige karer og ingen regning (akkurat som i Norge). Totalmedlemskapedlemskap i Rednindsselskapet er en selvfølge og holder i Sverige også.

Lykke til!

PS. I båt bør du eventuelt ha laaaaange startkabler. Jeg hjalp en kar med flatt batteri en gang. Det enkleste var da å flytte batteriet mitt midlertidig over i båten hans.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Man bør ha mulighet til å koble sammen start og forbruksbank. Selv om forbruksbanken er brukbart nedtappet etter å ha ligget i havn vil den ofte kunne gi den ekstra piffen sammen med startbatteriet slik at motoren kommer i gang.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...