Jump to content

Motorstørrelser

Rotchers

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her på forumet og har lyst til å dele en erfaring. Fikk meg nylig en 1979-80 modell Alicraft Norwind 18 fot. Det fulgte ikke med motor og jeg har hatt utallige timer med lesing på nett ang motorstr til denne type båt, fant vel ut at en trenger litt kraftig motor hvis man skal ha med seg litt ombord både av folk og bagasje. Men lommeboka tilsa at jeg hadde veldig lite igjen å gå på, så jeg lette og fant tilslutt en Suzuki DT 55 94-95 modell. Etter litt monterings arbeid så fikk jeg liv i gammer'n, var utrolig spent da jeg å guttungen la ut på jomfruturen? Etter å ha fått litt varme i den ha jeg alt jeg hadde, båten gikk rett i plan og farten var jeg også meget fornøyd med( har ikke knop måler). Da ble det brå bestemt at hele familien på 5 skulle ut på tur den dagen, vi pakket med oss diverse bagasje,mat,masse bensin og vår ny innkjøpte tube.? Satte avsted med 2 voksne og 2 barn i båten og eldstemann bak i tube, jaggu gikk ikke båten opp i plan og den gikk like godt nå som første tur?? Gikk selvfølgelig bensintom på turen men hadde masse bensin ekstra, problemet var da at batteriet ikke orket å kinne motoren igang igjen? Det var gammelt så nytt er nå på plass, men vi fikk hjelp av en kamerat som kom med starthjelper, han ble med oss videre. Nå var vi 3 voksne og 3 barn da i alderen 13-11-10 år. Satte da den gamle 3 sylindren av et 2 takst beist på full guffe og tror dere ikke den gikk i plan nå også?? Dette hadde jeg virkelig ikke trodd, ikke bare det men den sparket godt fra nå også?????? Ut ifra alle de tusen meninger som jeg har lest meg frem i så skulle jo ikke dette være mulig. Men til alle der ute som kanskje også har litt trangt budsjett så anbefaler jeg at ikke alt man leser skal tas for go fisk. Kjøp det som passer inn til lommeboka, i værste fall så blir det litt feil men kanskje bra nok til nettopp dere? Det gjorde det riktig nok for oss?

ja virker som spreke motorer, men ikke så ofte man ser de.   Rett propell har også mye å si, og høres ut som at denne passer bra til båten iallefall 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...