Jump to content

Får ikke ut siste rest med luft av hydraulisk styring.

SolkongenJr

Recommended Posts

Hei, søkte litt på forumet men fant ikke noe svar på det jeg letet etter selv om en annen hadde samme symptomer :( 

Kjøpte meg en 115 Hk NORDFLEX NF115 fra seasea og den har virket helt supert men får ikke ut siste rest med luft. Har luftet i 2-3 timer men det ser ikke ut til å bli bedre. 

Fulgte videoen som er på nettet av denne styinga, men sliter med at det er luft i snekken tror jeg. Oljen som kommer ut fra luftenipplene på sylinderen er kun olje, og har luftet ut ca en liter olje via dem. 

Har ca 1-1,5 cm slak i styringa og når jeg har fylle tuben montert og jeg presser styringa klarer jeg og komprimerer luften som er i systemet, fordi nivået synker 4-5 centimeter i fyllerøret, før det stiger til det der det var tidligere.Er også en lyd i pumpa som høres ut som luft. Kommer noen miktospopiske bobler innimellom, men dreiv på 2 timer den ene dagen også på de boblene komme opp.  Er det noen plass på pumpen jeg må lufte ? Eller noe som har tips? Leste en plass at de gjorde noe med sikkerhetsventilen, men tror ikke det er sikkerhetsventil på mitt system ! :( 

prøvde noen timer til igår, kommer ikke luft ut av sylinderen, men føler det er noe i snekka. Om jeg drar styringen stb elle bb, synker nivået litt  i fyllerøret når jeg er helt i enden og drar litt ekstra. oljen kommer tilbake ikke så lenge etterpå opp til der den var. Prøvde også og sette vakuum på systemet mens jeg hadde olje halveis opp fyllerøret. Funket litt og fikk noe luft ut men til slutt fikk jeg ikke ute no der heller. Er det normalt at nivået skal synke når man drar rattet max til en side og drar til litt ekstra ? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...