Hans Kriatian Startet 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2016 Hei alle båteksperter! Jeg lurer på om det er mulig å montere et elektrisk anlegg i en river 350. Selvfølgelig vet jeg at det er mulig men er det særlig smart når hele båten er så åpen og ingen luker der man kan opprettholde et batteri? Båten er helt lik som den på bildet og motoren er en Mercury 15 hk viking 2007. hadde vært supert med et svar! Mvh Hans Kristian. Sitér dette innlegget Link to post
perpedersen Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Kan ikke se noe bildet, men en kjapp googling avslører en heltstøpt plastsak med styrekonsoll. Det burde vel gå an å få plass til et batteri inni/under styrekonsollen ? Monter batteriet i en batterikasse, og så må du sørge for lading fra lysspolen i motoren. Kjenner ikke den motoren, så det kan jeg ikke svare på i detalj. Men det burde absolutt være mulig. Selv hadde jeg komplett elektrisk anlegg i en 10' Zodiac med en 9.9 Hk, en gang i tiden... Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 (redigert) - Batterikasse som nevnt - vanntette gjennomføringer i batterikassa for utgående ledninger - sikringsholdere ( kjøp et nr for stor batterikasse så får du plass) - evt brytere kan også monteres i veggen på batt kassa dersom du ikke har noe konsoll de passer i. - må du forgrene til forbrukspunkter bruk vanntett kobl boks ( trengs neppe i en liten båt) F eks Biltema fører det du trenger. Lykke til! Redigert 26.Juli.2016 av Stella Polaris (see edit history) Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Hans Kriatian Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Tusentakk for alle svarene folkens! Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Du kan gjøre det slik: https://baatplassen.no/i/topic/127751-farlig-med-hovedbryter-montert-i-batteriboksen/ Sitér dette innlegget Link to post
Hans Kriatian Svart 26.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Takktakk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.