Jump to content

Service på 4 takt 9,9 Yamaha


toffeNils

Recommended Posts

Generelt for denne generasjonen motorer er at de har uhyggelig små hull i dysene i forgasseren... derfor svært sårbare for skitt og vann

Forslag til fokuspunkter er derfor:

  1. Sjekk om tanken er rein innvendig. La den stå på skrå noen timer slik at det laveste punktet er under tankpåfyllinghullet og se hva som samler seg i det lave hjørnet.
  2. Dersom tanken er ren, drener flottør kammeret i bunnen av forgasseren, pump igjennom en dl bensin med dreneringen åpen. Ikke røyk/ild...
  3. Sjekk tomgangen på motoren, stopper den når du gir gass, hoster den, denne motoren har vel automatisk kallstart regulering, holder den høyt turtall lenge før den synker til normal tomgang  ?
  4. Ikke skru på forgasseren om du ikke vet hva du gjør
  5. sjekk om slange og håndpumpe virker, forblir den hard når du pumper opp systemet
  6. Uorginale bensin koblinger? unngå det om du kan...
  7. se etter spor-er den skrudd på? kan det være en dårlig jordingsforbindelse
  8. Falsk luft som følge av skjev trekking av forgasser ?
  9. Slangefilter som er tett?
  10. defekt bensinpumpe ? hull i bensinpumpemembran

Vrient å være synsk men her har du noen tips, hadde du gidde å posta noen bilder av motor så hadde det vært så inni helsikke mye enklere å prøve å hjelpe deg.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...