Andboats Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Greit å ha vindusviskere i dette været! Ankommer du Halden i dag ? Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Jepp. Kjører under Svinesund broa nå. Kalesjebåt i denne vinden er ikke 100 % tett. Eller det drypper litt gjennom glidelåsene. Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Da har det virkelig gått unna! Hvordan båt har du ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Ramin 30 Touring, Yanmar 6LPA-STP. Det står under bildet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Andboats Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Ramin 30 Touring, Yanmar 6LPA-STP. Det står under bildet. Bruker mobilen , så da er det ikke alt som kommer opp slik som på datamaskinen. Takk for informasjonen :) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 (redigert) Ble en skikkelig rusletur men har gått greit. Værstatistikk var vel at alle luker i kalesjen måtte skalkes godt og da ble det varmt under kalesjen. Ble 70 n mil og fylte 111 l diesel. Litt fsmiliekos nå. Redigert 31.Juli.2016 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Hehe ser autokorrekturen slo inn over her.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Og godt fortøyd i Halden kan man se.... Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Og godt fortøyd i Halden kan man se.... Se her ja.. Det var noe kjent ? Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Bestilt transport i morgen ? Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Har bestilt til tirsdag opp til Tistedal og videre Ørje-tucksfors onsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Jeg er spesielt glad i de nordre store sjøene i Dalslands-vassdraget (Østre delen av Stora Le, Foxen, Västra Silen og Ôstra Silen). På turen sydover fra Töcksfors ville jeg fulgt østsiden av Foxen. Her ligger det små "fjorder" og øyer på rekke og rad. Hvis dere har tid til det så bør disse utforskes nærmere! Videre nedover Lelång fra Lennartsfors er det egentlig bare å putre sakte langs den merkede leden inntil dere kommer til kanalen opp til Gustavsfors. Dette er en idyllisk avstikker som jeg håper dere har tid til å kikke nærmere på. Hvis dere så skulle ha tid til det også, kan det sterkt anbefales å sluse opp gjennom Gustavsfors og ta en runde sørøstover på Västra Silen. Mange flotte små øyer og holmer! Når dere skal inn mellom øyer og inn i fjorder utenom de merkede ledene, er det lurt å ta det pent og ha utkikk på baugen! Ha en flott tur i et fantastisk område! Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Jeg er spesielt glad i de nordre store sjøene i Dalslands-vassdraget (Østre delen av Stora Le, Foxen, Västra Silen og Ôstra Silen). På turen sydover fra Töcksfors ville jeg fulgt østsiden av Foxen. Her ligger det små "fjorder" og øyer på rekke og rad. Hvis dere har tid til det så bør disse utforskes nærmere! Videre nedover Lelång fra Lennartsfors er det egentlig bare å putre sakte langs den merkede leden inntil dere kommer til kanalen opp til Gustavsfors. Dette er en idyllisk avstikker som jeg håper dere har tid til å kikke nærmere på. Hvis dere så skulle ha tid til det også, kan det sterkt anbefales å sluse opp gjennom Gustavsfors og ta en runde sørøstover på Västra Silen. Mange flotte små øyer og holmer! Når dere skal inn mellom øyer og inn i fjorder utenom de merkede ledene, er det lurt å ta det pent og ha utkikk på baugen! Ha en flott tur i et fantastisk område! Takk for gode innspill. Får se an tiden men skal prøve å få med dine tips på mannskapsmøte. Og ja det er vel greit æ ta det rolig med en kikker i baugen utenfor leden. Ikke bare å ringe RS der oppe.. ? Hatt en rolig dag i Halden idag. Blir hentet kl 07 av lastebilen imorgen. Tok en joggetur opp til Tistedal for å rekognosere litt. Var 5 km en vei da jeg ikke gadd å løpe langs RV. Gammel sluse rett ovenfor Halden S Litt grunt opp mot Tistedal Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Blir du slipt av på over siden eller ned siden av slussen i Töckfors? Snakket med en slusevakt i dag, all slussene stenger klokken 19 :00 Er du der 18 :00 kommer du som oftest med. Mvh Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 (redigert) Blir du slipt av på over siden eller ned siden av slussen i Töckfors? Snakket med en slusevakt i dag, all slussene stenger klokken 19 :00 Er du der 18 :00 kommer du som oftest med. Mvh Andreas Det vet jeg ikke, siden jeg betaler regner jeg med jeg kan bestemme selv hvis det praktisk lar seg gjøre å slippe meg av på ned siden. Da slipper jeg vel slusingen sørover mot Lennartsfors? Har bestilt transport fra Ørje kl 09 onsdag så da skulle jeg vel rekke evt slusing. En annen ting er hvordan transportere besetningen fra Ørje-Tucksfors? Kan hende transportøren har plass til en, men trolig ikke2 voksne og en baby.. Spurte Haldenkanalen når jeg ringte de men de hadde ikke noe råd annet enn drosje. Det går vel det og. Sitter og ser på kart som jeg kjøpte idag (Haldenkanalen) Noen som vet om jeg kan kjøpe kart over Dalslandskanal i Ørje eller må jeg ta det i Tucksfors, og evt hvor i Tucksfors? Trond Redigert 1.August.2016 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 (redigert) Du kan jo sjekke med bokhandelen i Ørje: http://www.180.no/firmavis/42725543633071.htm De bør uansett vite hvor du kan få kjøpt kart.I Töcksfors vet jeg ikke hva som finnes av muligheter. Kanskje det er en bokhandel på butikksenteret i sentrum: http://www.tocksforsshopping.se/butiker-och-andra-verksamheter/ Når det gjelder utsettingssted, så vil jeg tro at de setter deg ut fra brygga ved småbåthavna sør for sentrum, dvs rett i Foxen nedenfor slusene. I flg informasjonen her, selger slusevakten i Lennartsfors kart, men det innebærer et spennende strekk fra Töcksfors og dit...http://www.dalslandskanal.se/om/sjokort/ Du får jo også kjøpt Navionics kart til tastebrett/mobil, som dekker hele Dalslands kanal og Vänern. Redigert 1.August.2016 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Andboats Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Det letteste er nok å bli satt ut ved havna ved campingen i Töckfors ja, lett for både bil og båt + man slipper slusingen ned. Når det gjelder båtsportkart så kunne du ringt til slusevakta i Töckfors å hørt om de selger det der. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 Ok takk ? Startet idag med at lastebilen hadde glemt oppdraget.. Men kom etterhvert. Siden vi hadde bestilt drosje dro vi i forveien. Dumt. Han lastet opp båten med den bakerste stroppen i overgang mellom kjøl og flyndre.. Håper det gikk bra. Kunne ikke se noe skade men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Ble ikke rabatt så han fikk sine 1500 kontant. Drosjen kostet ikke 100 kr i fast pris dom Kanqlsrlskapet sa men ikke at 170 som det ble har så mye å si. Artig med kanaltur og godt å være igang. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 Brekke sluse. Nord Europas høyeste i løftehøyde. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 Hva mener forumet? Har denne Lagtinget noe å si? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Kan umulig ha noe å si - det er vel heller stroppen som står i fare for å bli svekket.. Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Ligger nå i Strømstad etter 2.5 uker fra Halden - Dalslandkanal - vaneren - Gøteborg - Strømstad. Fantastisk flott i kanalen, vi var jo veldig heldig med været også. Følger denne tråden videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 (redigert) Kan umulig ha noe å si - det er vel heller stroppen som står i fare for å bli svekket..Ok da satser vi på det. Da har vi kommet opp til Ørje og sluset oss på den øvre delen hvor rampen for henting av båter er. Blir hentet av Bergquist maskin imorgen ca kl 09 for avgang Tucksfors. Fin tur opp fra Tistedal og artig å kjøre i litt trange elver. Siste del fra Strømsfoss til Ørje var litt kjedelig med store åpne vann (Øymarksjøen) så der lå vi i plan fart stort sett. Er merket 5 knop enkelte steder ellers er det fri fart men 5 knop 100 m fra land, inkl holmer. De trange og grunne partiene er godt merket med røde og grønne staker samt "autovern" av tømmer enkelte steder. Målte følgende avstander på kartplotteren: Tistedal-Brekke sluser 3.6 n mil Brekke-Strømsfoss sluse 14,2 n mil Strømsfoss-Ørje 10 n mil. Kartbrikken min hadde ikke kart over vassdraget men Navionics på Ipad funket hele veien bortsett fra et lite stykke ved Strømsfoss. Fikk med meg Tjøme radios værmeldinger ganske klart (arb kanal 07 her oppe) Skal legge ut noen bilder senere. Ørje gjestehavn ligger helt ved E18 og der er det litt støy så vi kjørte og la oss på svai i Krogstadtjernet ikke langt unna ? Redigert 2.August.2016 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Herlig tråd som viser en form for båtliv som er noe helt annet enn vi er vant til på yttersiden av landet. Veldig lærerikt. Fortsett med oppdateringer og enda flere flotte bilder. Dette synes jeg er spennede å følge med på. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Hekkbølgen Svart 2.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2016 Ligger nå i Strømstad etter 2.5 uker fra Halden - Dalslandkanal - vaneren - Gøteborg - Strømstad. Fantastisk flott i kanalen, vi var jo veldig heldig med været også. Følger denne tråden videre :-) Da ligger du godt foran i løypa ? gleder oss til resten. Ut fra Tistedal Strømsgodset Ørje sluser Gikk greit med vesla som sov i stolen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.