Elise Startet 29.Juli.2016 Del på Facebook Startet 29.Juli.2016 Det har vært skrevet mye om internet leverandør for båt brukere i de siste årene. For min del har jeg vært trofast mot ICE, med oppgraderinger de har gjort, montering av ekstern antenne osv. I sommer har vi fartet mellom Fredrikstad og Fiskebeckil med stort sett dårlige internet forhold. Nå går ICE routern i søpla og ny leverandør skal på plass. Hvilke leverandører er aktuelle? Telia eller Telenor, er det flere som bør vurderes ? Har Telenor på telefon og har kjørt på delt internet via den noen ganger, og opplever da stort sett mye bedre dekning. Tips og innspill mottas med takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sverre--- Svart 29.Juli.2016 Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 (redigert) Vi har tilbragt 2 uker på sørlandet og 2 uker på svensekysten i sommer med en Huawei 4G miniruter ombord uten ekstern antenne. På norskekysten har vi brukt Banzai.no og på svenskekysten kontantkort fra 3.se. Denne løsningen har fungert utmerket! Hos Banzai kan man justere datamengde etter behov slik at man har mye i ferien og lite eller ingenting ellers. Redigert 29.Juli.2016 av Sverre--- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 29.Juli.2016 Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 Har benyttet samme løsning som Sverre--- i Norge. Fungerer utmerket over alt. Var vel kun et lite parti i Telemarkskanalen at det ikke var dekning. Har blitt benyttet mellom Ryfylke og Kviteseid. Minirouteren er også grei for ungene å stappe i lomma på jakt etter Pokemon på land? Sitér dette innlegget Link to post
176-671 Svart 29.Juli.2016 Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 (redigert) Telia 4G. Overraskende god dekning og fornuftig roaming. Redigert 29.Juli.2016 av torkelmj (see edit history) Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Hulda Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Telia 4G, har fungert greit i Norge, Sverige og Danmark siden start juni. Ikke ekstern antenne på Huawei minirouter. Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 (redigert) Har brukt onecall i Norge. Supert med "betal for det du bruker" og har kun handlet for de to mnd som jeg trengte. Dvs 300,- for ruteren(eier den selv uten binding) , så to mnd med internett. Beste av alt var at den først mnd var gratis hos onecall og derfor kun en mnd med betaling. Kvaliteten har vært bra og vi har ikke manglet signal noe sted, men området vi har vært er fra oslo og nedover sørlandet. Ruteren er Huawei uten ekstern antenne. En liten svart dubeditt Redigert 30.Juli.2016 av Frissy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TH Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 (redigert) Har telenor og brukt det i sommer nedover svenskekysten og ikke hatt noe problem. Full 4G hele veien Redigert 30.Juli.2016 av Mistralen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Takker for innspill. Ser Telia har oppsett med en liten og stor router, har det noe for seg å bruke den store eller tar mini routeren like godt inn signaler? ser mini routeren er begrenset til 10 enheter og det holder jo i massevis. Er det 12 volt lading på mini ruteren ? Kanskje dumt spørsmål men kan ICE routeren brukes til andre leverandører ved å skifte simkort ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Telia liten router= Huawei, helt grei. Lading 220 V eller USB, fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 3 uker langs svenskekysten med miniruter og bredband kontantant fra tre.se (200gb for 799-,). Fungerer helt strålende Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 (redigert) Telia 4G. Har fungert perfekt på årets ferie rundt hele Danmark og såvidt inn i Tyskland ( Flensburg). Der funket det dårlig, men ellers har det vært bra og stabil hastighet. Har den store routeren, kjører den på 12V. Her er et eksempel på hastighet i Danmark: Redigert 30.Juli.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 (redigert) Takker for innspill. Ser Telia har oppsett med en liten og stor router, har det noe for seg å bruke den store eller tar mini routeren like godt inn signaler? ser mini routeren er begrenset til 10 enheter og det holder jo i massevis. Er det 12 volt lading på mini ruteren ? Kanskje dumt spørsmål men kan ICE routeren brukes til andre leverandører ved å skifte simkort ? Uten egen sammenligning, er det ikke godt å si om den lille eller store routeren tar inn signaler best. Jeg har den lille, og den har fungert utmerket mellom Drøbak og Göteborg. I trange norske fjorder kan det nok være lurt å koble på eksterne antenner. Jeg har slike antenner, og det funker utmerket. Som allerede besvart, så har den lille routeren lading via micro USB-port, altså 5V. Så en hvilen som helst 12 til 5V lader med USB-microkontakt kan brukes. Nei, - ICE-ruteren fungerer kun med SIM-kort fra ICE. Redigert 30.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elise Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Bruker du Telia da Lars? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 (redigert) Som sagt, så har jeg nå både den nyeste routeren (A1 routeren) fra ICE, og den nyeste lille Huawei 4G+ routeren (med 2,4 og 5GHz) levert av Telia. Redigert 31.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elise Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Takker Slik jeg ser det er det mest aktuelt med Telia eller Onecall og mini router. Onecall har tilbud på mini router til 300,- og 249,- for 10 gb Telia Mini router 499,- og 199.- for 7 gb, er usikker på om det er 12 mnd binding på dette... trenger bare halvårig abo. Sjekker med Telia i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 (redigert) Går du inn på Telia sine nettsider, ser du at det er 12 md. bindingstid for det abonnementet du refererer til med den prisen på routeren.. Jeg betalte 299,- for minirouteren, 299,- pr. md. for 15GB og 12 md. bindingstid. Redigert 31.Juli.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elise Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Lars, det virker som du har oversikt, vet du om det stemmer at OneCall bruker nettet til Telia, mener å ha hørt det..? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 OneCall aner jeg ingenting om. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 OneCall er Telia. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi har ICE, har hatt signaler, men treg internett. Virker som om de har for mange på nett. Når Lars reiser utenom de store rushet tror jeg nok han har hatt kjempedekning på sin ICE, men i pressukene 28.30 virker det nesten ikke i det hele tatt. Selv WIFI i havnene nedover var treg i uke 28 Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi har hatt signaler stort sett men så liten hastighet at det er bare er iriterende Marida. Det går nok på kapasietet mangel hos Ice.. Nå bestiller jeg Onecall som jeg fikk bekreftet kjører på Telia sitt nett og Minirouter. De ha ikke bindingstid og tar 300,. kr for routeren. Får håpe at dette blir bedre Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Jeg har ICE og Telia sammenlignet begge på svenskekysten og det er ikke tvil om hvem som er vinneren. Sa opp mitt ICE kl. 23.45 i går kveld på mail. Det som overrasket meg mest var at det ikke er noe Alternativt valg for oppsigelse hos Ice på nettsiden. Den driten skal ut av min båt. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Flid Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi har stengt ned ice for godt. Kjøpte Telia 4g før vi dro på sommertur. Fungert bra i Sverige og Danmark så langt. Vi har samme løsning fra Telenor og de har nok mer båndbredde enn Telia de fleste steder. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi har stengt ned ice for godt. Kjøpte Telia 4g før vi dro på sommertur... Vi har samme løsning fra Telenor og de har nok mer båndbredde enn Telia de fleste steder.Vet du bestemt at Telenor har mer båndbredde enn Telia de fleste steder, Flid? Vi har jo vært rimelig mange steder i Danmark i år; nedover østkysten av Jylland, Fyn, Als, ned til Flensburg (Tyskland), opp til Ærø, videre gjennom Smålandsfarvannet og oppover Øresund og så over til Sverige. Vi har opplevd suveren hastighet og stabilitet på Telia 4G hele veien med to unntak; Flensburg og den lille private øya Vejrø (mellom Sjelland og Lolland). Her (Vejrø) fungerte dog 3.se greit. Innerst i Flensburg hadde vi ikke god dekning uansett leverandør vi kunne bruke. Sitér dette innlegget Link to post
Strayer Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi kjøpte kontantkort fra svenske 3.se satt simkortet inn i ICE router. Fungerte meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.