Lars H. Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Det var noe nytt som jeg ikke trodde ville fungere. Husker du fargen på LED "signalstolpene" på ICE-boksen? Er du i Sverige fremdeles og kan sjekke noe mer for meg? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BMF Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 @Lars, den der "Huawei 4G+ routeren (med 2,4 og 5GHz)" har den et model- typenr ? Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
BMF Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Hmm - ICE boksen lytter både på 450Mhz & højere frekvenser,,,,,så kanske det likevel er muligt bare at købe et SIM kort fra en alternativ leverandør...... Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Elise Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Dette står det under boksen... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 @Lars, den der "Huawei 4G+ routeren (med 2,4 og 5GHz)" har den et model- typenr ? Den heter Huawei E5786S Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Jeg håper du har byttet SSID og passord (WiFi key) slik at ikke alle som ser bildet ditt kan logge inn på routeren din og bruke din datakvote? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Elise Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Det er gjort Lars ? Ellers takk for påminnelsen ? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Har Telenor på telefonen, denne har hatt meget bra dekning hele veien fra Drammen til Blindleia. Setter opp telefonen som router og mannskapet kobler seg opp med nettbrett/telefoner. Ikke behov for ekstern router. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Elise Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 Har også brukt telefon via Telenor og det fungerer bra. Jeg web camera som jeg bruker når båten ligger i havn som jeg trenger nett til, så det blir nok router. Tror dere det kan fungere med ICE routern og Simkort fra OneCall allikevel? Jeg kan sjekke det før jeg bestiller mini routern. Sitér dette innlegget Link to post
erikha Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Vi har flere års dårlige erfaringer med Ice i seilbåt mellom ytterpunktene Ærø (Syd-Fyn) og Nordkapp. Konklusjon: Forbrukerrådet behandler nå en tvist der jeg hevder at Ice ikke leverer det vi betaler dyrt for, og at de derved har brutt avtalen som ligger til grunn for bindingstiden vi ble lurt inn i med fagre løfter basert på utbygging av 4G-nett. Tross ekstern antenne og sesongstart mars/april, lenge før belastning på nettet, var nettilgangen svak fra Orust til Marstrand ifjor. I Danmark var vi stort sett avhengig av havnenettverk hele veien fra Læsø til Marstal og gjennom Limfjorden. I år skulle alt (nok en gang) bli så meget bedre, og vi svelget agnet fra selskapets virkelighetsfjerne markedsføringsavdeling. I år var vi en sving i Sverige og Danmark, før vi snudde nordover mot Nord-Troms. I Rørvik fikk vi nok, og i Bodø kjøpte vi en Telia-løsning. Den siste måneden har vi fått testet Ice mot Telia i Troms, og loggført resultatet. Loggen viser at Ice med unntak av farvannet rundt Andøya og Tromsø var ubrukelig. Det er dessverre ingen overdrivelse. Telia har vært gjennomgående bra, uten ekstern antenne. Ved noen anledninger kunne vi sammenligne med Telenor, som tidligere har hatt et overtak nordpå. Hvis Telenor fremdeles er bedre, er det i så fall til ca. dobbel pris. Vi er på vei sørover og går inn for landing i Oslofjorden i midten av september. Målingene Ice-Telia fortsetter resten av turen. Min mening om Ice? Dårlig dekning og dårlig kapasitet. Uredelig markedsføring. Arrogant kundebehandling. Sterk følelse av at det eneste som går skikkelig fort, er telleverket deres, når datakvoter forsvinner ut i ingenting. Jeg bruker sjelden begrepet svindel, men når det gjelder Ice, skal jeg overveie å gjøre et unntak. Sitér dette innlegget Link to post
Strayer Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Det var noe nytt som jeg ikke trodde ville fungere. Husker du fargen på LED "signalstolpene" på ICE-boksen? Er du i Sverige fremdeles og kan sjekke noe mer for meg? Hei Lars Jeg er ikke i sverige nå, men er der ganske ofte. Skal teste dette neste gang. Fargen på LED var blå. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 "Fargen på LED var blå." = du sender & modtager på de høje frekvenser Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Lars H. Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 (redigert) Da er det to muligheter for hvordan det fungerer, enten kobler boksen seg opp mot 3.se sitt nett på 800MHz, eller det blir en form for roaming på ICE sitt 800MHz nett. Det siste er vel ikke særlig trolig. Hadde jeg visst dette da jeg var 50 dager i Sverige tidligere i år, skulle jeg sannelig testet det litt. Jeg har Sim-kort fra 3.se som bare er å aktivere. Redigert 2.August.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BMF Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 ICE - 800Mhz eksisterer ikke i Sverige (kun i Norge), altså må det være 3.se 800mhz der benyttes..... Har idag bestilt TDC/Fullrate bredbånd ToGo SIM 99 Dkr md - dette trick skal prøves her i DK. Melder tilbage om 3 til 5 dage vedr resultat..... Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Lars H. Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Selvfølgelig, ICE har jo kun 450MHz 4G i Sverige, og slik er det vel i Danmark også? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BMF Svart 2.August.2016 Del på Facebook Svart 2.August.2016 Yepper - ICE i DK er 450 Mhz only. Fik iøvrigt et endnu bedre abonnement tilpasset dersom jeg ikke bruger det,,,,og det gør jeg som sejler næppe fra oktober til april. Fulrate skriver: Hurtigt Bredbånd ToGo FLEXBredbånd ToGo er internet, som du kan tage med dig. Så kan du altid – lige meget hvor du er – komme på nettet fra din computer og tablet. Med Bredbånd ToGo Flex abonnement får du altid den lavest mulige pris ift. dit forbrug. Dit abonnement skifter helt automatisk – så behøver du ikke selv at skulle justere op og ned.Dit forbrug kan variere indenfor 3 prisintervaller. Alt efter hvor meget du forbruger om måneden skifter prisen derefter – helt automatisk: 0 til 0,3 GB: 29/md. - 0,3 til 3 GB: 49/md. - 3 til 8 GB: 99/md. Bredbånd ToGo 5 GB, Bredbånd ToGo 10 GB, Bredbånd ToGo 200 GB.Yderligere priser: klik her Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Elise Svart 3.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2016 (redigert) Jeg prøvde meg på et spørsmål til ICE.. ang bruk av deres router med andre leverandøreers simkort, her ver svaret: "Det jeg kan informere om er at våre routere er sperret til våre simkort. Det vil si at våre routere kun kan brukes til abonnement fra Ice.net." Dette stemmer vel ikke helt med dine erfaringer Strayer ? Redigert 3.August.2016 av Elise (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 Her en god artikel for dem der arbejder mod en ICE-free 4G løsning. Incl mange gode kommentarer.http://meremobil.dk/2014/05/goer-det-selv-mobilt-bredbaand-til-udkantsdanmark/Her lidt om 4G antenner,,,,til en rimelig pris,,,om de tåler livet på havet er så en anden saghttps://www.bedresignal.dk/mobilt-bredband/antenner.html Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Gunga Din Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 min Ice-boks(router) har tatt kvelden, går ikke å komme seg ut på net, eller inn i boksen, hverken med wifi eller med kabel...... tror den er kaputt..... veldig synd da jeg liker 450 og rekkevidden da vi er ute o seiler. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
BMF Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 gunga - har du forsøgt reset to factory ved at presse en kortnål ind i det lille hul bagpå routeren? Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Gunga Din Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 Jepp har førsøkt dette, og æven tatt ut batteriet i 10-15 min....men kommer meg ikke inn på routern, den har liksom låst seg ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
BMF Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 idet der jo var router ombytning for mindre end et år siden kunne der evt være en 1 års garati gældende. Ellers prøv blocket.se, tror der bliver mange begangnad til salu. :-) Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Gunga Din Svart 3.August.2016 Del på Facebook Svart 3.August.2016 har snakket med supporten, de skifter den ut gratis........ (men det er nå jeg hadde trengt den, 14 dgr ferie kvar o ligger på Tunø, har googlet etter 'firmware' men finner ikke noe......ser att det er et ekstra uttag ved siden av batteriet......mulig jeg kunde laste in ny firmware o testa ?) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
oberst1 Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Glad og fornøyd fikk jeg ny 4G-router fra ICE på vårparten. Har brukt den i hele sommer...men makan til søppel! Fungerer stort sett en liten stund før alt stopper opp... To andre jeg snakket med, akkurat samme erfaring. Dersom jeg delte internett via iPhone ombord var nettet alltid strålende! Er ihvertfall ikke i tvil; ICE er oppsagt, Telia blir neste for oss. Hvorfor? Pr i dag er det vel de som har roam-like-home og god dekning. Spørsmålet er bare om det er nok med den lille Huwaei-routeren uten ekstern antenne eller om jeg skal benytte en annen 4G+ router? Sitér dette innlegget Link to post
Strayer Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Jeg prøvde meg på et spørsmål til ICE.. ang bruk av deres router med andre leverandøreers simkort, her ver svaret: "Det jeg kan informere om er at våre routere er sperret til våre simkort. Det vil si at våre routere kun kan brukes til abonnement fra Ice.net." Dette stemmer vel ikke helt med dine erfaringer Strayer ? Min ice 4g router er ikke sperret for andre simkort. Guttungen klarte å bruke opp 30gb fra 3.se på noen få dager. Mulig jeg er en av de heldige som ikke har låst router! En forhandler av tele/data i Strømstad mente jeg burde kjøpe en router til kr 1500,-. Jeg ville prøve ice router før jeg kjøper en ny router. Byttet simkort, startet opp router kom rett inn på hjemmesiden til https://www.tre.se/privat/handla/mobiltelefoni/kontantkort/fyll-pa-3kontant/ måtte legge inn kvote koden. Rett på nett omg. Signalsøylene var blå i stede for gule med simkort fra ice. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.