DieselDahl Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Jeg har en sånn motor som jeg driver å overhaler. Vi kan jo kanskje gjøre en handel? Har fireports innsug men det passer jo om hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Det kan være interessant. Innsug har jeg jo fra gammelmotorn. Har også tenning, kjøling, manifolder. Hvilken pris kunne du tenke deg da? Vil du ha gammelblokka mi i innbytte? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 210 hk forresten Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 5.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2016 Men har den blokka vært sjøvannskjølt? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.August.2016 Del på Facebook Svart 8.August.2016 Blokka har vært sjøvannskjølt, men den er renset helt rein så det er ikke noe problem. Jeg må se etter hva jeg har av topper. Vet ikke om jeg har noe annet enn vortec topper klare. Skal se etter neste gang jeg er på verkstedet. Driver og bygger nytt så oversikten er ikke optimal... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2016 Vortec topper hadde vel vært det beste egentlig, hvis du også har et Vortec innsug :) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Jeg hadde lett puttet inn en oppgradert 5,7l med 330hk isteden for å bruke nesten eller mere penger på en old style 260 hk.70 hk mere er jo verdt det i seg selv. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 Bare tull og begynne og overhale en motor som har gått med saltvann kjøling som er over 10år. Har skrudd på mange av de motorene selv de med ferskvannkjøling som det har gått hull på varmeveksleren er ferdige etter et par år. Hvis du har lyst på en billig løsning har jeg en 5L chevy 305 motor/shortblock med innsug og 2port gasser du kan få for 2500,- Starta den i våres og gikk som den skulle. Er en mercruiser fra ca. 1993 som har hat ferskvannkjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 Vi har byttet endel slike longblokker. Min erfaring rundt dette er at det stort sett er grei jobb å flytte alt over også føles det bra når blokk og topper er nye. Vi overhaler aldri slike motorer nå siden ny longblokk er gunstigere, men det har selvsagt også sammenheng med hvor mange timers arbeid det er. Jeg har opplevd at vi skiftet en V8 longblokk her for noen år tilbake, hvor det viste seg å være kraftig gjennomslag i den "nye" motorern, muligens fordi den har blitt lagret lenge siden produksjon. Dette er det flere verksteder som har opplevd. Jeg tenker derfor at besparelsen ved å kjøpe en slik motor fra utlandet skal være av betydning mtp at det fort kan bli mye vanskeligere å få gjennom en garanti dersom det skulle være noe krøll med den nye blokka. Vi fikk ny blokk, men ikke dekket kostnadene rundt feilsøking, opptak og alt arbeidet ved å skifte blokk en gang til. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 12.August.2016 Del på Facebook Svart 12.August.2016 Det kan fort være noe tull med nye sånne motorer. Produksjonen skjer i dag i Mexico og de har ikke det beste ryktet. Det er derfor et stort marked for overhaling av disse motorene i USA. Kjøper du en ny topp bør du plane den før montering, den er som regel ikke særlig plan. Blokkene kan være skjevt maskinert så det er tynt gods flere steder. Billige deler overalt. Dessuten er brukte blokker å foretrekke da man får ut spenningene. Tidligere ble det også laget blokker i høynikkel stål og disse lages ikke mer. Billig er billig, det funker nok bra i de fleste tilfeller men det trenger ikke å være bedre med nytt enn brukt. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 13.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2016 Jeg skal ta ut motoren og åpne opp og se. Kjørte så lenge uten oljetrykk at motoren begynte å gå tregt, så regner med sylindrene er skadet også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.