Jump to content

Tid for overnaqttingstur i Ryfylket - hva trenger man ta med ?


Oledoledoffen2

Recommended Posts

Nå, sent i juli og utover i august, er de "stille ukene" her på vestlandet, og man kan bevege seg i liten båt litt utover vanlig aksjonsradius, uten å møte på monsterbølger. Det første jeg tenker på er å ha nok bensin - jeg har estimert forbruket til ca 160 liter, og da er det bedre med jerrykanner ombord enn å oppsøke en marina som tar 14.96 for 95-oktan, når man kan få den for 11.39 på land. Det er slik man må tenke når man ufrivillig lever på NAV.

 

Så er det overrnatting og mat; Som gammel speider og soldat har jeg ikke store krav - jeg trives godt i felt. Men et såpestykke, en allergifri deodorant som Cosmica original for men, er nødvendig å ta med i tilfelle man blir invitert i sosiale sammenhenger - hvem vet - drømmejobben er kanskje like om hjørnet ?'

 

 

Første overnatting er planlagt til KNBF-bøyen på Vesterøy mellom Fosen og Bokn. Deretter blir det å ta seg videre innover mot Lysebotn, med Flørli som et planlagt stopp. Jeg tar med telt, og overnatter på land hvis jeg kan, men det er fullt muli å sove i båten.

 

Veldig mottakelig for tips fra folk som har tatt denne turen tidligere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...