Jump to content

gear slår i tannhjul i "fri" Yamaha 9.9 2t 94mod


RB1

Recommended Posts

Hei.

 

Har en yamaha 9.9 2t 94mod som jeg har byttet undervannshus på. Gear F og R fungerer bra , men i fri slurer den på tannhjulene så det kommer klakkelyder. Ikke veldig høy lyd men, de er der. Hvis jeg lirker gear hendelen bittelitt mot revers så stopper det. Får ikke den bort med justeringspinnen mellom stamme og undervannshus. Hva annet kan være løsningen?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at skjøten nede på stammen er skrudd sammen uten at girhus og/eller girspak har vært i rett posisjon.

 

Sett motor i revers. I skjøten nede på stammen, løsne settmutter og skru den lange mutteren oppover til den er helt klar av staget fra undervannshuset, med god klaring.

 

Bruk en tang på staget fra undervannshuset, og flytt dette så langt ned det går, altså i revers. Forsikre deg om at girspaken er helt bak. Skru den lange mutteren nedover igjen til det er en halv cm gjenger igjen. Skru settmutter oppover og trekk til mot den lange mutteren.

 

Sett motor i fri, og snurr propellen. Da skal denne snurre uten noe lyder fra girhuset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...