Jump to content

Hvor får jeg tak i septikpume fra Matromarine

Ragmarti

Recommended Posts

Jeg har en septiktank (blå type) som pumpa sitter oppe på tanken.

Det er en vanlig septikpumpe men den er påsatt en klave for å passe på sugeledningen. Pumpen klarer ikke å suge opp innholdet fra toppen av tanken.

Tanken er kjøpt fra Maritim men de klarer visst ikke å fra tak i komplet pumpe.

Er det noen som har fått tak i komplet pumpe..

Pumpen er Italiensk og er fra Matromarine

Jeg har antakelig samme opplegg som deg Ragmarti. Blå tank med "integrert pumpe/kvern" fra Matromarine. Jeg er alltid litt nervøs når jeg bruker pumpa etter at jeg hadde forstoppelse grunnet seigt papir for et par år siden. Fy f..n for en drittjobb.. Men jeg har vent meg til at det tar noen sekunder før pumpa "tar tak" og starter pumpingen. Jeg stopper den også så fort jeg hører at den dytter luft ut igjennom gjennomføringen.

Om den ikke begynner å jobbe før det er gått 4-5 sekunder kan det være at impelleren er slitt/hard. Sjekk også at du har tilstrekkelig spenning helt fram til pumpa. Om pumpa går for sakte vil den kanskje ikke klare å "prime" seg selv. Jeg brukte relativt grov ledning for å redusere spenningsfallet fram til pumpa.

PS: Ser at det ligger en komplett pumpe fra Matromarine på finn.no nå.

Redigert av tor_ef (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...