Jump to content

besiktigelsesmenn?


Majali

Recommended Posts

Hei, Jeg må nå ha båten opp på land for besiktigelse iforbindelse med forrsikring.

Men jeg er ikke i stand til å finne andre enn de som KNBF har i sine lister.

Da jeg ønsker å få tilbud fra et annet selvskap en norske sjø (som ikke var innteresert i min båt da var over 50 år :headbang: )

 

Er det andre som er godkjent for denne type kontroll overfor forrsikringselskapene?

 

 

Erik

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei, Jeg må nå ha båten opp på land for besiktigelse iforbindelse med forrsikring.

Men jeg er ikke i stand til å finne andre enn de som KNBF har i sine lister.

Da jeg ønsker å få tilbud fra et annet selvskap en norske sjø (som ikke var innteresert i min båt da var over 50 år :headbang: )

 

Er det andre som er godkjent for denne type kontroll overfor forrsikringselskapene?

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Nå vet ikke jeg hvor du skal forsikre, men jeg skal bytte fra Norske Sjø til Gjensidige :rolleyes: og de skal evt. besikte båten selv. Om det er lurt vet jeg ikke men....

 

Men du kan vel bruke KNBF sine menn/kvinne uansett eller...

Link to post
Share on other sites

.... for besiktigelse iforbindelse med forrsikring.

Dette, mener jeg, er forsikringsselskapets "problem" - de vil ha en rapport, da skal de selv utpeke en besiktigelsesmann. Gjensidige gjør det ihvertfall........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei, Jeg må nå ha båten opp på land for besiktigelse iforbindelse med forrsikring.Men jeg er ikke i stand til å finne andre enn de som KNBF har i sine lister.

Da jeg ønsker å få tilbud fra et annet selvskap en norske sjø (som ikke var innteresert i min båt da var over 50 år :headbang: ) Er det andre som er godkjent for denne type kontroll overfor forrsikringselskapene?

Heisan :seeya:

Bare for ordens skyld, KNBF's besiktigelsesmenn kan brukes av alle båtfolk, medlemmer og ikke-medlemmer, uansett hvilket forsikringsselskap man vil forsikre i. Det er bare prisen som skiller mellom medlemmer og ikke-medlemmer. Noen fordeler skal jo medlemmene våre ha! :yesnod:

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Hei igjen ja... Jeg er medlem og hadde oversett ( trodde at de var direkte under norske sjø...) denne muligheten med takstfolkene deres.

 

Så jeg skal bare klarere når jeg kan slippe hun på båtplassen og få bestilt time hos en av deres takstmenn som også er fra sandefjord. :smiley:

 

Når det gjelder forrsikringsselskapet sine rutiner på hvem jeg skulle bruke, virket det noe mangelfullt. De kunne ikke komme opp med noen navn eller kontaktpersoner.

 

Med det jo greit siden jeg alikevel kommer til å bruke KNBF sin.

 

Så det går akkurat like bra som det stort sett gjør til slutt :cheers:

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Dette er meg en merkverdig problemstilling. Hangarskibet hadde passert 20 år i alder da jeg overtok kommandoen. No problem. Fem minutters telefonsamtale med Gjensidige, så var forsikringen i kraft. Senere fikk jeg den glupe ideen å øke forsikringssummen med 30%. Ikke noe problem da heller, en rask telefon og så var det i orden. Ikke noen gang noe spørsmål om besiktigelse eller båtens tilstand eller noe som helst. Bare "yeas, massah" og ferdig med det. Enten er forholdene annerledes øst for fjellene, eller så er Worse rett og slett priviligert. Mest sannsynlig det siste ... :rolleyes:

 

Edit: Årspremien er 6.106 etter fradrag for ca. 4.000 i rabatter. Sånn ca. ti ganger forsikringssummen jeg hadde på Viksund'en men mindre enn tre ganger premien.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Båten til en kamerat var forsikret for 160000. En dag brant den opp og en takstmann så på restene og sa du får 115000. Den båten var strøken men samme typer båter lå på cirka den prisen. Det var ingenting igjen av båten etter brannen så takstmannen hadde ikkeno å se på da han kom på besøk. Kameraten klagde på summen men det hjalp ingenting. Det er ikke alltid man får igjen det man forsikrer for. Men den høyere premien sier selskapene ja takk til.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

må si jeg ble litt paff selv.... jeg valgte å melde meg inn i KNBF av flere grunner men også det samarbeidet med Norske sjø. Så når jeg pliktoppfyllende ringt inn får å korrigere alder på båten, var det plutselig ikke så enkelt mer. Dette kan jeg til en viss grad forstå, men når jeg fikk beskjed om ad de faktisk forrsikret noen "perler" men det var mye som skulle til før de fraviker rettningslinjene dems, så ble jeg mildt sagt litt oppgitt.

Jeg trodde i min enfoldighet at et slikt spesisfisert selskap, (som tilogmed har endel av CMB sine båter forsikret) ville vise en noe mer velvilje til å ha den forsikret.

 

Så siden jeg er forbruker og jeg kan selv velge levrandør, så velger jeg å finne andre selskap. Jeg betaler tilogmed mer hvis tonen er en annen.

 

Da gjenstår det å se om det bare er jeg som er umulig eller om det løser deg greit. Jeg tror på det siste siden jeg ikke er den eneste i norge med gammel trebåt som jeg ønsker å forsikre.

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Veldig dumt at de har skjerpet kravene. Norske sjø er ikke noe for meg lenger. :sad:

Jeg innhenter nå tilbud andre  steder.

 

Gjensidige er ikke dyrere for mitt vedkommende, men jeg skal innhente flere tilbud

<{POST_SNAPBACK}>

Har ikke noe imot store krav, men jeg sitterigjen med en (kanskje ubegrunnet) følese at det ikke er for alle og forsikre en så gammel dame der i gården, og akkurat det klarer jeg ikke å svelge... håper jeg tar feil og det kun var den ene personen jeg pratet med som hadde en dårlig dag, og det er da aksetabelt.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Har ikke noe imot store krav, men jeg sitterigjen med en (kanskje ubegrunnet)  følese at det ikke er for alle og forsikre en så gammel dame der i gården, og akkurat det klarer jeg ikke å svelge... håper jeg tar feil og det kun var den ene personen jeg pratet med som hadde en dårlig dag, og det er  da aksetabelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Neida, men det var så greit sist jeg forsikret båt.

Blir ikke like lett nå, så det er derfor jeg innhenter tilbud andre steder.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...