index Startet 12.Juni.2005 Del på Facebook Startet 12.Juni.2005 Jeg fikk med en autopilot av type Autohelm 3000 da jeg kjøpte Viksunden. Sikkert en kjekk sak, og nyoverhalt var den også og burde derfor fungere helt greit. Men ett lite problem fulgte med: I forbindelse med reparasjonen har forhandleren klart å rote vekk pluggen som skal stå på ledningen til drivenheten, og klarer heller ikke å få tak i en ny slik plugg. Så da står jeg her med en autopilot som ikke kan brukes, og lurer på om noen kan ha en defekt slik på lur som jeg kunne fått kjøpt pluggen til ?? Alternativet er jo å åpne den opp og skifte til en annen type kontakt og plugg, men av frykt for å ødelegge mer enn hva godt er så er det kanskje best jeg holder fingrene vekke fra denslags. Jeg aner ikke hva som befinner seg inni der, men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg er i stand til å ødelegge det. Noen som har en slik plugg på lur i kjelleren? Eventuelt har et godt tips om hvor jeg kan finne tak i den? Litt dumt å ha autopilot når jeg ikke kan bruke den til noe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Juni.2005 Del på Facebook Svart 12.Juni.2005 Har du bilde av pluggen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Har du bilde av pluggen? <{POST_SNAPBACK}> Har dessverre ikke noen plugg å ta bilde av. Jeg kan ta et bilde av kontakten den skal inn i. Men det må vente til i kveld når jeg kommer hjem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Gjør det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 (redigert) Men ett lite problem fulgte med: I forbindelse med reparasjonen har forhandleren klart å rote vekk pluggen som skal stå på ledningen til drivenheten, og klarer heller ikke å få tak i en ny slik plugg. <{POST_SNAPBACK}> Dette må jo forhandleren rydde opp i og eventuelt gi deg en ny Autopilot. Redigert 13.Juni.2005 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Dette må jo forhandleren rydde opp i og eventuelt gi deg en ny Autopilot. <{POST_SNAPBACK}> Dette er noe som skjedde før jeg kjøpte båten, så jeg har ikke så mye å stille opp med dessverre. Så det må nok ordnes på annen måte. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Har du bilde av pluggen? <{POST_SNAPBACK}> Her er i alle fall et bilder av der pluggen skal inn! Noen som har en slik? https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1257/autohelm.jpg Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Frøken Fryd Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Har ikke sett den typen før. Men jeg ville bare byttet den med en annen plugg, sørg for at den har låsemekanisme. Vil du ikke tukle selv kjenner du nok en elektrikker/elektronikker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.