Jump to content

Sink anoder på TAMD 30A


Odbor

Recommended Posts

Jeg har hatt problemer med å lokalisere sink pluggen på Olje kjøleren på min 86 Tamd 30A. I dag gjorde jeg et nytt "søk" etter å ha lest alt av tråder her som omhandler denne maskinen. Ser det står at den skal være i forkant av kjøler over oljefilter og på siden av inngående slange til kjøler. Men her er det kun en slange som går inn i forkant og ingen sink plugg.

Noen som kan ha noen retnings givende tips?

Link to post
Share on other sites

Flott! Takk for svar.

Denne maskinen ble totaloverhalt på rundt 1000 timer grunnet havari. Mulig at det som du er inne på, kan ha blitt installert en annen olje kjøler i denne sammenheng.

Virker dog litt rart.

Jeg er forresten en av de som har opplevd skrekkopplevelsen ved at sinken på gearet løsnet og satte seg i eksos bendet. Med nesten "Titanic" og illebefinnende som resultat. Båten fylte seg faktisk selv i ekspress fart......ble ikke bedre av at stopp reelet kortsluttet grunnet vannet og motor ikke ville stanse. Stanset til slutt men jeg ble litt gråere i håret og fikk et anstrengt forhold til sink!.... ?

Link to post
Share on other sites

...

Jeg er forresten en av de som har opplevd skrekkopplevelsen ved at sinken på gearet løsnet og satte seg i eksos bendet. Med nesten "Titanic" og illebefinnende som resultat. Båten fylte seg faktisk selv i ekspress fart....

Er flere av oss. Bitteliten her inne kan bekrefte mitt tilfelle av tilsvarende hendelse. VHF ble anskaffet ganske rask etter denne hendelsen.

Jeg skylder han og OleBrom en ankerdram fremdeles.

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Merk at det skal være varmeveksler over oljekjøler på siste bildet (demontert her). Du ser den nok ikke, da den ligger under. U C ? Men da ser du hvor du skal føle deg fram til skruen. Varmeveksleren her er den store hvor påfyllingslokket til kjølevæske sitter.(under denne ligger oljekjøleren)

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...