Mjøsfarer Startet 5.August.2016 Del på Facebook Startet 5.August.2016 Jeg har dette displayet til strøm som jeg regner med er standard fra mange Sea Ray fra 90-tallet. Når Main står på On skal det bli strøm i de andre bryterne, den viktigste er AC Converter som er omformer til landstrøm. Det er ingen respons på bryteren, så jeg leter etter en sikring til denne. Finnes den, evt hvor? Jeg har sett bak panelet, men ingenting som minner om det. Eventuelt er bryteren ødelagt? Ved tilkoblet landstrøm lyser den røde lampa, så strømmen fra land kommer dit tydeligvis. Problemet oppstod da jeg plugget inn varmtvannstank og batterilader på samme kurs. Jeg forstår ikke hvorfor hele panelet ble svart da, jeg tenker at da burde kun den relevante bryteren gått. Noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 (redigert) Kabel fra batteriet til hovedbryteren er forhåpentligvis sikret. Denne sikringen skal være så nært batteriet som mulig. Er det 110 V-anlegget ditt som forsynes fra AC-converteren? Brukes 230 volt (land) kun til lading? Redigert 5.August.2016 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Husk at er ikke anlegget bygd om går alle tingene dine på 110V. Du kan dermed ikke evt bruke 220V element for VV eller lader for 220V om du har prøvd det? Men sikkert ikke det som er gjort :) Nå er det vel slik at hovedbryteren din på panelet også er sikring? Det samme er bryterene under hovedbryter, sikringer og bryter i ett? Mye slikt på US-båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 5.August.2016 Del på Facebook Svart 5.August.2016 Har den røde lampa alltid lyst når du er tilkoblet landstrøm ? Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 6.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2016 Fikk løst det, det var dårlig kontakt mellom landstrømskabelen og kontakten. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.