Jump to content

110/220v anlegget er dødt. Sea Ray 290 1994 modell


Mjøsfarer

Recommended Posts

Jeg har dette displayet til strøm som jeg regner med er standard fra mange Sea Ray fra 90-tallet. Når Main står på On skal det bli strøm i de andre bryterne, den viktigste er AC Converter som er omformer til landstrøm. Det er ingen respons på bryteren, så jeg leter etter en sikring til denne. Finnes den, evt hvor? Jeg har sett bak panelet, men ingenting som minner om det. Eventuelt er bryteren ødelagt?

 

Ved tilkoblet landstrøm lyser den røde lampa, så strømmen fra land kommer dit tydeligvis. Problemet oppstod da jeg plugget inn varmtvannstank og batterilader på samme kurs. Jeg forstår ikke hvorfor hele panelet ble svart da, jeg tenker at da burde kun den relevante bryteren gått.

 

Noen ideer?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Husk at er ikke anlegget bygd om går alle tingene dine på 110V. Du kan dermed ikke evt bruke 220V element for VV eller lader for 220V om du har prøvd det? Men sikkert ikke det som er gjort :)

 

Nå er det vel slik at hovedbryteren din på panelet også er sikring? Det samme er bryterene under hovedbryter, sikringer og bryter i ett? Mye slikt på US-båtene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...