Kaien40 Startet 6.August.2016 Del på Facebook Startet 6.August.2016 Hei Noen som har erfaringer med denne type motor? 2006 mod 4t med el start. Motor er ny i mitt eie, den fungerte fint, men skulle starte den nå etter 2 måneder uten. Batteri har fått lading og viser 12,6 volt. Det begynte med at dødmannsknapp så fast, rød tapp ville ikkje ut. (original Suzuki manøver) dro den røde ut med tang, og da knakk den. Klippet ledning og kobler sammen så jeg fink nøkkel til å rotere startmotor. Detter er sjekket: 1 andre plugger fra annen motor er testet, ingen synlig knist, plugg satt tilbake på annen motor og virker. 2. 10,8 volt målt på startmotor når den roterere. 3. Ingen synlige oljelys hverken når tenning er på eller når motor roterer, vil tro den skal, men den kan ikkje tro den kutte strømmen til tenning dersom pæra er gåen, vet heller ikke om det lyste da motor virket for 2 måneder siden. Noen tips her ?? Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Lars K Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Har du prøvd å dra ledningene til dødmannsknappen fra hverandre slik at de ikke har kontakt? Regner med du har jordet slik at du ikke får gnist. Sitér dette innlegget Link to post
Kaien40 Svart 6.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2016 (redigert) Hei Dødmannsknapp ved brudd ingen startmotor rotasjon. Skal prøve igjen. Holder tennplugg på umalt skrue hvis det var det du tenkte med jording?. Såg en sted at gnist skal oppnås opp til 9 mm. Hos meg er det like dødt på begge sylinder. Paul Redigert 6.August.2016 av Kaien40 (see edit history) Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Lars K Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Det jeg mente var at når du normalt trykker inn stoppknappen jorder du den ene ledningen til den andre,slik at gnisten blir borte. Ledningene må altså være frahverandre for å få gnist. Men dette er ikke likt på alle motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Kaien40 Svart 6.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2016 Jaggu skal være brudd. Takker Lars. Paul Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Kaien40 Svart 6.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2016 (redigert) . Redigert 6.August.2016 av Kaien40 (see edit history) Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.