Jump to content

Evinrude 40 hk 1984 mod tenning osv.

Tommyaleks

Recommended Posts

Hei. Som sagt så har jeg en Evinrude 40 hk 1984 mod som jeg har tennings problemer med. Drivstoff systemet er sjekket, forgassere rengjort osv. De er forresten omtrent nye, ny bensin med riktig olje blanding som jeg ahr blitt fortalt er 2%, har forøvrig hatt i litt mere sånn for sikkerhetskyld.

Når jeg starter den (på land) så går den tildels fint på tomgang, men den napper litt og poffer litt. Den reagerer sjapt på gassen og har et bra turtall, kan virke ut som at den magler det lille helt på topp. Men plutselig så kan den bare stoppe og da er det et H.... å få startet den igjenn. det samme gjelder på kald motor. I vannet skjer det samme, bra en stund helt til den finner ut at den skal stoppe og da får jeg omtrent ikke startet den igjenn, i går måtte jeg bare gi opp og ta padle åra fatt, noe som begynner å irritere meg noe volsomt.

Dette har jeg sjekket så langt:

Tenn plugger = ok

tenn kabler = ok

coiler = ok

powerboksen er jeg usikker på men den ser ny ut

resten av kablene ser også bra ut.

Lade likeretteren er gåen så den må byttes (lader ikke)

Jeg skrudde av svinghjulet i går for å se om jeg kunne se noe muffens der og dette er hva jeg fant.

Dette ser omtrent nytt ut, ikke noe sprekker eller brenn merker og kabler er ok.

bilde

bilde

Men denne er jeg usikker på, kan se ut som den er slitt pluss at det kan virke ut som at det har vært veldig varmt der. Hva mener dere om denne? kan dette være problemet?

bilde

Setter pris på alle svar, håper det er noen som kan hjelpe.

Tusen takk.

Mvh. Tommy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...