Fiksdal Startet 6.August.2016 Del på Facebook Startet 6.August.2016 Skal ha ny 9" kartplotter til båten og har endt opp med Raymarine a98 eller Garmin EchoMap 92vs. Ser ut for meg å være ganske like bortsett fra Wifi på Raymarine. Så hvorfor skal jeg bruke 3-4 tusen mer på Raymarine sin ? Kan dere hjelpe meg med å finne ut av det? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Kjøpte en slik Garmin nå i mai og er kjempe fornøyd. Har det du trener og ikke mer. Klart og fint bilde og veldig godt ekkolodd. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
baatsman Svart 6.August.2016 Del på Facebook Svart 6.August.2016 Har A 125 og er kjempefornøyd. Kartopplastninger via IPad direkte,til plotter trådløst. Har også kamera. A125 er sterk lysmessig og mer moderne enn C serien. Ett godt valg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Fiksdal Svart 7.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2016 (redigert) Takk for tilbakemeldinger. Det økonomiske taler for Garmin. Har sett på den og den er topp til vårt bruk med "autorouting" og grei størrelse på skjermen. Den har NMEA2000 for å kunne koble den ilag med VHF. Men den har ikke tilkobling for radar om det skulle bli aktuelt. Synes og det er kjekt med Wifi, men synes pristillegget blir i meste laget kun for det. Så kan en spør seg om det blir aktuelt å kjøpe radar også. Tilkobling for kamera er også kun mulig på a98. Siden dere har både Garmin og Raymarine, kan dere si meg hvilke kart dere bruker og kostnaden med disse? Oppgraderingskostnader? Redigert 7.August.2016 av Fiksdal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fiksdal Svart 10.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2016 Har fått pris på begge to med tilhørende svinger og kart hos Høcom i Bergen. Prisforskjellen på de to pakkene er 4000,- Sitér dette innlegget Link to post
GEHU Svart 10.August.2016 Del på Facebook Svart 10.August.2016 Kjøpte A98 hos høcom rett før ferien med Navionics kart og har brukt den i ferien sammen med Ipad m Navionics My bra funksjonalitet og god skjerm. Angre ikke et sekund på dette kjøpet! Sitér dette innlegget Link to post
Jadarholm Svart 11.August.2016 Del på Facebook Svart 11.August.2016 Mener a98 også kommer med autorouting hvis du oppgraderer den til lighthouse 2 med navionics kart Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.August.2016 Del på Facebook Svart 11.August.2016 Jeg har en Garmin Echomap 92 ved det ene rattet, og en Raymarine E7 ved det andre. Synes Garmin er mer intuitiv, og jeg foretrekker den når farvannet er krevende. Det går ikke an å sammenligne en 7" og en 9" skjerm så klart, men uansett liker jeg Garminplotteren bedre. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.