Halvor Startet 13.Juni.2005 Del på Facebook Startet 13.Juni.2005 Hei! Kan noen komme med noen glupe forslag til hvordan jeg skal rette følgende feil: Oljetrykksvarsleren piper ikke lenger. Jeg har sjekket at selve varsleren er i orden ved å sette på jord på minuspolen på selve varsleren. Jeg har altså strøm, men ikke jord. Er det rett konklusjon? Prøvde å se på selve giveren, men det er så h...... dårlig plass, at jeg må bruke speil. Ser ikke noe galt. Har sprayet koblinger med CRC. Motoren er en VP TMD 40 A. Selve oljetrykksmåleren virker som den skal, og viser rett oljetrykk. Er det jordingen ved selve giveren tro? Jeg satte prøvelampa på + og - pol på varsleren. Fikk kun svak gløding på prøvelampa. Har noen noe forslag? Halvor. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Jeg byttet ut min giver med en til en Volvomotor som jeg kjøpte hos Bilextra - gir alarm ved 0,5 bar. Denne er jordet når den er skrudd på plass, kostet dessuten ca. 30-40 kr. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Har du kontrollert at du får varsleren til å virke hvis du tar av ledningen nede på giveren og legger den til minus pol. (motorblokk)? Hvis OK så er der ikke mange muligheter igjen. Når motoren starter så skal giveren bli "åpen" altså ingen forbindelse til minus og summeren slutter å "hyle". Ved stopp av motor så legges kontakten til minus og du får alarm. Dette er generelt med denne type alarmer, men VP kan ha andre løsninger. Andre får korrigere meg hvis jeg er helt utaskjærs. XD3P Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Min Volvo gir aldri alarm ved oppstart eller stopping av motor. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Min Volvo gir aldri alarm ved oppstart eller stopping av motor. <{POST_SNAPBACK}> Det betyr vel at giveren er defekt eller en annen feil Når du setter på tenninga skal jo den gi alarm på samme måte som ladinga gir alarm. Hvis ikke - hvordan vet du da at den virker når/hvis du mister oljetrykket Sitér dette innlegget Link to post
Halvor Svart 13.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 Helt riktig. Jeg får nå ingen varsling dersom oljetrykket skulle bli borte under gange. Må være svært nøye med å følge med på oljetrykksmåleren til jeg finner ut hva feilen er. Giveren er vel i orden så lenge oljetrykksmåleren virker som den skal? Jeg får prøve meg frem med en jordledning direkte fra blokka og inn på minuspolen på giveren. Takk for innspill. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 (redigert) Vel, det er ikke sikkert det er samme giver på både trykkgiver og alarm. Tror jeg ville ha sett litt rundt på blokken om det ikke er 2 stk for å være helt sikker..... I instruksjonsboken står det et koblings skjema og ved å se på fargene på ledningene finner du snart ut om det er 2 forskjellige og eventuelt om det er den rette du har funnet. Kommer den på ved å bruke "test" knappen? Redigert 13.Juni.2005 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 13.Juni.2005 Del på Facebook Svart 13.Juni.2005 (redigert) Helt riktig. Jeg får nå ingen varsling dersom oljetrykket skulle bli borte under gange. Må være svært nøye med å følge med på oljetrykksmåleren til jeg finner ut hva feilen er. Giveren er vel i orden så lenge oljetrykksmåleren virker som den skal? Jeg får prøve meg frem med en jordledning direkte fra blokka og inn på minuspolen på giveren. Takk for innspill. Halvor <{POST_SNAPBACK}> På min 41-motor sitter oljetrykksgiver til måleren FORAN filteret og oljetrykksalarmen sitter ETTER filteret - da får jeg alarm selv oljetrykket er OK og filteret er tett. Redigert 13.Juni.2005 av boolle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.