Bahia Startet 7.August.2016 Del på Facebook Startet 7.August.2016 Planen var å legge ny teak, men pussing har vist seg å gi resultater som vist på bildet. Hvor fint pussepapir er greit å avslutte med? Kommer ikke til å olje, men nater på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Sindre_savage Svart 7.August.2016 Del på Facebook Svart 7.August.2016 Mulig offtopic, men hva mener du med å natre? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 7.August.2016 Del på Facebook Svart 7.August.2016 (redigert) Han mener vel at han skal fjerne gammel nate masse og fuge nye nater (de sorte/svarte strekene i teaken ) noen få har hvite nater og det er sinnsykt tøft? Redigert 7.August.2016 av Trønderbygger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bahia Svart 7.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2016 Han mener vel at han skal fjerne gammel nate masse og fuge nye nater (de sorte/svarte strekene i teaken ) noen få har hvite nater og det er sinnsykt tøft Det er akkurat det han mener ja Hvite nater hadde kanskje vært en ide. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Jeg har alltid pusset med bare 40 papir. Blir fint det Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 40 papir er ok der du må fjerne en del. Men til sluttpussen ville jeg ikke brukt grovere enn 120 (der det ikke skal overflateehandles videre). Dersom du skal lakkere gjelder helt andre regler. Ellers synes jeg natene ser fine ut på bildet. Sikker på at de bør skiftes? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
R.O Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Så veldig fint ut. Hvordan får du pusset så bra uten å ta natene..? Mine stikker opp, så de blir stygge hvis jeg pusser over. Ganske tidkrevende å pusse inntil natene... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Så veldig fint ut. Hvordan får du pusset så bra uten å ta natene..? Mine stikker opp, så de blir stygge hvis jeg pusser over. Ganske tidkrevende å pusse inntil natene... Nater skal da tåle å bli pusset over. Vanligvis legger man vel først stavene, så nater og pusser over til slutt? Dersom natene skal fornyes, ville jeg gjort det før jeg pusser. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bahia Svart 9.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2016 Jeg har gått rimelig brutalt til verks da alternativet uansett var å skifte alt. Jeg tok en vinkelsliper med lamellrondell med så lite trykk som mulig og holdt den så flatt det lot seg gjøre. Først slipte jeg ned natene for så å gå over teaken. Fungerte helt perfekt. Jeg prøvde først men en pussemus, men fant fort ut at det kom til å ta vinter og vår. Jeg ser nå at jeg kun skifter nater der det er nødvendig i år da det ser rimelig greit ut. Kommer og til å montere propper over skruene og pusse lett over. Med 9 grader ute frister det mer å montere varmer inne Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Ville tatt vekk skruene,da teaken nok er limt og skrudd.Bruker å fylle lim i hullet etter skruen for så å lime inn pluggen.Ville smurt på Boracol etter pussingen å latt dekket bli gråkvit Dekket tåler vel neppe ny sliping eller rens,er faktisk fint med velholdt grått dekk,men det er vel ei smak sak Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Ville ikke tatt vekk skruene. Ser ut som skrudd dekk og skruene er ikke til pynt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.