Jump to content

Pusse teak.

Bahia

Recommended Posts

40 papir er ok der du må fjerne en del. Men til sluttpussen ville jeg ikke brukt grovere enn 120 (der det ikke skal overflateehandles videre). Dersom du skal lakkere gjelder helt andre regler.

Ellers synes jeg natene ser fine ut på bildet. Sikker på at de bør skiftes?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Så veldig fint ut. Hvordan får du pusset så bra uten å ta natene..? Mine stikker opp, så de blir stygge hvis jeg pusser over. Ganske tidkrevende å pusse inntil natene...

Nater skal da tåle å bli pusset over. Vanligvis legger man vel først stavene, så nater og pusser over til slutt?

Dersom natene skal fornyes, ville jeg gjort det før jeg pusser.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har gått rimelig brutalt til verks da alternativet uansett var å skifte alt. Jeg tok en vinkelsliper med lamellrondell med så lite trykk som mulig og holdt den så flatt det lot seg gjøre. Først slipte jeg ned natene for så å gå over teaken. Fungerte helt perfekt. Jeg prøvde først men en pussemus, men fant fort ut at det kom til å ta vinter og vår. 

Jeg ser nå at jeg kun skifter nater der det er nødvendig i år da det ser rimelig greit ut. Kommer og til å montere propper over skruene og pusse lett over. Med 9 grader ute frister det mer å montere varmer inne  :nonod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...