MegaTrondy Startet 7.August.2016 Del på Facebook Startet 7.August.2016 Lurer på å kjøpe meg en liten båt ved siden av snekken til kortere turer og fisking. Siden jeg da kommer til å ha to båter vurderer jeg å leie ut båten når jeg selv ikke bruker den. Har ikke fast båtplass, så den må stå lagret på en båthenger. Den kan eventuelt ligge i kortere tid på kommunal kai ved utsettings rampe 10 minutter fra meg. Jeg kan også være behjelpelig med sjøsetting og henting. Spørsmålet er om det er noe å tjene på å leie den ut på denne måten, og om det er noen risiko? Tenkte å benytte meg av nabobåt. Da er den forsikret bedre enn hvis jeg selv skulle leie den ut med egen forsikring. Tenkte å kjøpe en båt til maks 30-50.000 kroner med påhengsmotor for enkelhetens del. Hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 7.August.2016 Del på Facebook Svart 7.August.2016 (redigert) Har sett litt på det opplegget der. Hva skjer når leietaker kjører i filler enten motor eller båt? ifs vanlige vilkår på båtforsikring har jo en kraftig reduksjon pr år og det skal ikkje være mange år gammelt før den allerede er nede på 50% dekning ved skade på for eksempel drev ved grunnstøting. Det står bare 'innhold kommer' under fanen skade/nødstilfelle på nettsiden så. Som allmen kejnt er verdens raskeste bil en leiebil. Du skal nå vær steike sikker på at det gjelder båt også. Veit nå sjøl at eg slettes ikkje hadde spart på noe krutt i en leiebåt. Men tilbake til saken eg tror absolutt du kan få inn noen kroner med en slik båt i slik regi. Eineste det kan fort bli mykje mas og styr å måtte drive ha på henger og inn og ut og att og fram for som kjent i alle fall for de som har hatt jobb i den enden av salgskjeden at kunder er verste sort å skal ha skal ha og mykje mas Redigert 7.August.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.