Jump to content

Blande lakk for gammel Rana plastbåt, fargekode?

Cral

Recommended Posts

Hei

Jobber med en gammel Rana plastbåt og greier ikke å finne helt korrekt farge til overbygget. Har funnet det vi tror er orginal fargekode, men den etter 30 år uten polering og voks, så stemmer ikke den helt lengre...

Er det noen som kjenner til noen i Folloområdet som har utstyr for å sjekke farge, samt blande?

~Cral

Er du på jakt etter "ferdig falmet" farge, slik det er i dag? Eller etter den originale fargen som båten ble levert som?

Kan ikke hjelpe deg med hvor/hvem som har fargescanner i Follo, men jeg ville hørt med Rana Plast hva som var fargen i tidsperioden din båt ble produsert.

Om ikke Rana Plast kan hjelpe deg, ville jeg hørt med PW Plastservice. Gutta hos sistnevnte har lang fartstid hos "gamle" Rana Plast fabrikken og vet det meste om disse båtene.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Okei...

De fleste fargehandlerne (Fargerike) har scannere for korrekt fargeblanding. Noen har også bærbare. Og de fleste malermestrene har også slikt utstyr.

Vi hadde i vår butikk slikt utstyr allerede på tidlig 80-tall, så vi var tidlig ute.

Billakkerere har vel også slikt utstyr?

Og da er det bare å lete i området rundt deg.

Hva slags maling hadde du tenkt å bruke?

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Da tar vi luka med oss på tur.

Når det gjelder type maling, så hadde jeg tenkt å spørre hva de ville anbefalt; men kan jo stille det samme spørsmålet her? Utvendig på min båt har jeg brukt 2 komp. til biltema, men den er jo utgått, og finnes knapt i andre farger enn rød, blått og grønt rundomkring her nå. 

~Cral

et alternativ er jo å rubbe ned slik at man kommer på frisk gelcoat , og så polere opp på nytt.   Men kan sikkert være kronglete på et overbygg med sine mange små flater

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...