Billa Startet 8.August.2016 Link til dette innlegget Startet 8.August.2016 Noen som benytter ferdige opplagstelt som f.eks Oceancover? Søker brukererfaringer mht kondens, kvalitet, vindmotstand, bæreevne snølast osv. Vurderer å kjøpe følgende telt: http://www.dancovershop.com/dk/product/baadtelte/baadtelt-oceancover-4x12x45x55m-hvid.aspx Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Billa Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Båten som skal inn ser slik ut og må ha 4 m høyde. Høyden på siden av taket gjør at det er vanskelig å bygge de klassiske teltene uten at de blir liggende innpå. Alternativt så kan man bygge et garasje telt i tre, men Dancover er på salg og har også annehåndsverdi. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
shipahoy Svart 9.August.2016 Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 (redigert) Hvis du har tenkt å ha teltet lenge så ville jeg valgt PVC duk, selv om det er tungt når du skal sette det opp, og koster mer. Velger du Norge som land, så får du pris i NOK inkludert MVA. Dette er kanskje litt for lavt: http://www.dancovershop.com/no/product/oceancover-titanium-4x12x35x45-m.aspx Jeg kjøpte nettopp ett med 500 g PVC duk, og det virker som bra kvalitet, men vi får se til våren hvor bra det har taklet vinterstormene... Står på siden at: Strukturen har ikke blitt testet for spesifikke vind- og snølast. Når det snør er det ditt ansvar å fjerne snøen fra taket på konstruksjonen for å sikre det fra skade. Redigert 9.August.2016 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 9.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2016 Jeg har sett på den og den kan bli akkurat for lav. Ingenting er dummere enn å kjøpe et telt som er akkurat for lavt. Det blir det bare gode historier av. I tillegg er den dyr. Selve teltduken kan jo erstattes etter noen år. Angående snølast så har de siste 10 vinterene vært relativt snøfattig og litt snøfjerning kan jeg tåle. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.