Frissy Startet 9.August.2016 Del på Facebook Startet 9.August.2016 På tur idag kom det en delfin til oss. Den fulgte oss utover fra båtplassen og ut hele bukta. Hoppet rundt baugen. Etter ca 20 min ble den borte. På tur inn igjen etter endt tur kom den tilbake og fulgte oss innover igjen. Moro. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Morsomt!! Vi så delfin utenfor Konglungen tidligere i sommer. Tydelig at de har slått seg til i indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Muligens den samme delfinen som vi hadde rundt båten i et kvarters tid utenfor Slemmestad forrige helg. Kjempetrivelig ! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 – Det blir mer og mer vanlig at delfiner kommer til Norge Riktignok innlegg fra 2012, men; https://www.nrk.no/mr/flere-delfiner-i-norge-enn-for-1.8273485 Jeg kjørte forøvrig til Karmøy flere ganger på nittitallet da "Flipper" levde for å dykke med ham. Men hver gang hadde han selvsagt svømt ut for å beite da jeg kom frem. Så da så. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Fint bilde! Artig å se hvordan den så ut på nært hold.... Vi satt hele fredag ettermiddag og så den svømme rundt innerst i Leangbukta. Det virket som om den svømte mer eller mindre i ring for den kom opp og pustet på omtrent samme stedet i lang tid. Vi begynte nesten å bli redde at den ikke forsto at det var en vei ut... Senere på kvelden kom en seilbåt innover med flere barn på dekket. De hoiet og jublet mens delfinen underholdt med hopp og sprett rundt baugen. Lørdag var den ikke å se og vi trodde kanskje flomvannet hadde skremt den vekk. Moro at den er tilbake igjen, tydeligvis frisk og rask... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 En kjenning av meg observerte en i Bunnefjorden i går kveld, kanskje den samme? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.