Torsen67 Startet 9.August.2016 Del på Facebook Startet 9.August.2016 Uansett, sikkert verdens flotteste Windy 22dc :-) http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=80313382 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Vakkert stykke fartøy Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Med den motoren kanskje noe stivt priset ja, selv om det meste ellers er ganske perfekt. Noen vil sikkert si at båten bør ha en V8 bensin, men jeg ville ha hatt den med en D3-220 eller kanskje helst en 3 liters V6 diesel fra Mercury/VAG eller Hyundai. En slik båt fortjener 40+ knop toppfart, iallefall til den prisen Redigert 9.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Worry II Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Utrolig! Kanskje det er den nye trenden, totalrestaurere de gode gamle tunge, contra nye fra østeuropa/kina ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Blir den ikke litt baktung med en stor dieselmotor kontra en lettere bensinmotor? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Utrolig! Kanskje det er den nye trenden, totalrestaurere de gode gamle tunge, contra nye fra østeuropa/kina ? Bedre å kjøre en norskdesignet og norskprodusert klassiker, enn noe Lang Tung Ting har kokt ihop på andre siden av jordkloden ja Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Ja, hva mangler denne båten som en ny respatex båt har? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Respatex er jo også en norsk klassiker... "Respatex er et tidligere registrert norsk varemerke på et høytrykkslaminat av komposittmateriale produsert av Norsk Hydro fra 1958. På grunn av sin utbredelse i møbelproduksjonen på 1960- og 1970-tallet ble navnet et degenerert varemerke, en fellesbetegnelse på selve produkttypen." https://no.wikipedia.org/wiki/Respatex Redigert 9.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
tkb Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Respatex? Meget mulig det blir windy 22 på oss når hytta står færdig, da med moderne V8 bensin. Og med rolig turtall på 35 knop.. Liker 22 sport godt, syns den har en passe blanding av klassisk og moderne linjer. Ser ut som en forstørret Musling i skroget? Redigert 9.August.2016 av tkb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Mercurys "nye" 250 hk 4,5 liter V6 bensin bør passe fint i en slik båt for de som vil spare litt kroner og vekt. Redigert 9.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 ser lovende ut , disse nye Mercruiser motorene, men montro hvordan det innvirker på delepriser osv at de fjerner seg fra GM-røttene...? The diverging mission of car and boat engines has resulted in availability issues as automakers have been discontinuing popular boat engine blocks. Already gone is the 7.4L block, but also slated for extinction are the 4.3L, 5.0L and 5.7L blocks, which power many trailerable boats. Knowing all this led MerCruiser to design and build its future sterndrive engines, such as the new 6.2L V-8, entirely in house. Its engineers boast there is not a single GM part on its 4.5L and 6.2L motors. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Trenger ikke mange deler her til lands. Bensinen er så dyr at motorene blir knapt innkjørte Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 sant nok , var nok værre når alt slikt var saltvannkjølt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
andersb Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Dette er vel båten til en av gutta her?Jeg mener det er feil motor, og plattformen ser malplassert ut, alt annet er flott gjort. Sykt å spandere på gammel båt ekte gelcoat, istedenfor lakk som så mange ødelegger de med, gelcoat er eneste riktige men koster vanvittig timer Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Folie kan vel også bli bra, på selve skroget da. Med godt grunnarbeide først. Men blir jo ikke akkurat original tilstand da. Redigert 9.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Torsen67 Svart 9.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) Utseendemessig mener jeg båten er perfekt, sett bort ifra badeplattforme. Den burde enten vært kortet inn, eller hatt en som ikke var intergrert. Altså, en den typen man fester på akterspeilet. Men ellers liker jeg at den luter litt ned med rumpa. Jeg mener diesel er riktig motor, men kanskje en annen og lettere. En kamerat har 22dc. Den går ikke fort men er enormt stødig i grov sjø. Man føler seg trygg og den sjefer godt over bølgene. Har også vært en del i en nyere Nordkapp 21 Noblesse denne sommeren. Herregud som det rister og slår til sammenligning. Jeg er ikke i tvil om at 22dc båter fortjener å bli tatt vare på. Redigert 9.August.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Nydelig flott båt. Forferdelig motorvalg som ødelegger heile greia. Åpen sportslig båt med motor som en gammel lastebil. uff eg begriper ikkje tankegangen Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 (redigert) KAD32 er vel ikke så fryktelig tung, men 5 eller 6 sylindre passer litt bedre i denne prisklassen (enn en oppjazzet traktormotor ) Redigert 9.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Tiki Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Fra: Til: (https://baatplassen.no/i/topic/87677-p%C3%A5hengsmotor-p%C3%A5-windy-22-dc/page-1) Sitér dette innlegget Link to post
Frodling Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Meget fin båt ja, personlig vil jeg ha en Windy 8000 i fremtiden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.