Jump to content

Volvo Penta D4-225, pris på å skifte power trim slanger?

saga251

Recommended Posts

Jeg har fått lekkasje på slanger til powertrim på min D4-225 DPH.

Har fått pris på skifte av disse hos Bj&Madsen i Bergen.

De har priset jobben til 15.5 timer inkludert skifte av styre sylindre og slanger.

8 timer av dette er motor inn og ut av båten.

Er det noen som har erfaring med tilsvarende?

totalt 34000 lapper for skifte av noen slanger og to sylindre virker heftig.

Hei,

Jeg byttet powertrim slanger i fjor etter Ally's beskrivelse i linken i forrige post. Det gikk veldig greit. Det eneste som må gjøres av "triks" er å kappe en 27 mm fastnøkkel slik at den får plass. 

I vår byttet jeg den ene styresylinderen også. Det var også rimelig greit. Gjorde ingen spesiell lufting av styring bortsett fra å fylle olje på rattpumpa og svinge fram og tilbake en del ganger med motor i gang til det ikke kom mer luft opp til rattpumpa.

Slanger til styresylindrene har jeg ikke byttet, men ser ut som det er en grei oppgave det også.

Dette klarer du greit selv dersom det er ok tilgang ved siden av motor for å få tilgang til trimslanger.

Slik så det ut hos meg ved bytte etter demontering av diverse deler:

img_0542.jpg

Takk for god info!. Verkstedet hevder at motor MÅ ut. Det er lite plass på siden av motor, så man må arbeide fra toppen av luken. Jeg er usikker på om jeg skal gå igang selv eller bare bla opp. Slangene er lagt i øvre del av motor rom (stripset med plast strips) så det burde gå greit å legge nye hvis man klarer å løsne gjennomføringene og få ut slangene. Båten er en Finnmaster 7600.

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...