saga251 Startet 9.August.2016 Del på Facebook Startet 9.August.2016 Jeg har fått lekkasje på slanger til powertrim på min D4-225 DPH. Har fått pris på skifte av disse hos Bj&Madsen i Bergen. De har priset jobben til 15.5 timer inkludert skifte av styre sylindre og slanger. 8 timer av dette er motor inn og ut av båten. Er det noen som har erfaring med tilsvarende? totalt 34000 lapper for skifte av noen slanger og to sylindre virker heftig. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Har byttet både powertim og stryesylinder slanger, har skrevet om dette her https://baatplassen.no/i/topic/91924-d6-310-med-dph-drev-fra-2008-anbefaltenødvendige-oppgraderinger/page-6 Hvorfor må motoren ut? Drevet må av men jeg gjorde alt fra utsiden. Lekker styresylinderene også eller bytter du dem forebyggende? Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 9.August.2016 Del på Facebook Svart 9.August.2016 Hei, Jeg byttet powertrim slanger i fjor etter Ally's beskrivelse i linken i forrige post. Det gikk veldig greit. Det eneste som må gjøres av "triks" er å kappe en 27 mm fastnøkkel slik at den får plass. I vår byttet jeg den ene styresylinderen også. Det var også rimelig greit. Gjorde ingen spesiell lufting av styring bortsett fra å fylle olje på rattpumpa og svinge fram og tilbake en del ganger med motor i gang til det ikke kom mer luft opp til rattpumpa. Slanger til styresylindrene har jeg ikke byttet, men ser ut som det er en grei oppgave det også. Dette klarer du greit selv dersom det er ok tilgang ved siden av motor for å få tilgang til trimslanger. Slik så det ut hos meg ved bytte etter demontering av diverse deler: Sitér dette innlegget Link to post
Lars og Sirius Svart 10.August.2016 Del på Facebook Svart 10.August.2016 Hva er årsaken til at motoren må ut? Riktignok trangt bak der og sikkert avhengig av motorrommet og montasjen, men likevel? Fikk byttet trimslager på D4/300/DPH i vår, var aldri snakk om å ta ut motoren. Sitér dette innlegget Link to post
annki Svart 10.August.2016 Del på Facebook Svart 10.August.2016 Dersom trimpumpa sitter på babord side og slangene er festet med stålklammer bak motor kan det være vrient. Slangene kommer jo inn på styrbord side. Sitér dette innlegget Link to post
saga251 Svart 11.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2016 Takk for god info!. Verkstedet hevder at motor MÅ ut. Det er lite plass på siden av motor, så man må arbeide fra toppen av luken. Jeg er usikker på om jeg skal gå igang selv eller bare bla opp. Slangene er lagt i øvre del av motor rom (stripset med plast strips) så det burde gå greit å legge nye hvis man klarer å løsne gjennomføringene og få ut slangene. Båten er en Finnmaster 7600. Sitér dette innlegget Link to post
Finnpenta Svart 10.Juni.2017 Del på Facebook Svart 10.Juni.2017 (redigert) Gikk det å bytte slanger (power trim) med urmakervertøy eller må motor flyttes på Finnmaster 7600? Redigert 10.Juni.2017 av Finnpenta (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.