Jump to content

Pumpetoalett

Laffie

Recommended Posts

Vi har et lite problem med pumpetoalettet i båten vår. Alt fungerer helt perfekt så lenge vi kjører alt direkte ut i havet. Problemet oppstår når vi skal bruke septiktanken. Jeg velger da "TANK" ved å bevege et spak helt til venstre og sette en kran i rett stilling. Pumpingen går greit og alt forsvinner fra skåla, men etter noen timer er skåla full av illeluktende væske (går ut fra at septiktanken lekker tilbake). Hvorfor skjer dette?

Har også prøvd å pumpe ut innholdet i tanken uten særlig hell. (Vrir da den røde kranen 90 grader og setter spaket i midtre posisjon) Når jeg så pumper virker det som om jeg bare pumper luft.

Noen som har et tilsvarende toalett og kan gi meg noen gode råd? Jeg vet ikke typen på dette men tilsvarende bilde er klistret på:

https://baatplassen.no/bildearkiv/5/5146/Dassbilde.gif

Gjetter på det samme som Index, tett lufting. Du kan sjekke dette ved å pumpe luft utenfra gjennom lufting i siden mot tanken event. løsne lufteslangen på tanken og pumpe der. En slik pumpe som benyttes til å pumpe opp gummibåt eller plastleker er god til dette hvis du ikke vil (eller kan) blåse med munnen..........

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...